loading...
وینکل
وینکل بازدید : 78 سه شنبه 10 آبان 1401 نظرات (0)

پیش از پرداختن به موضوع دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی لازم است شرح مختصری از واژه اعیان داشته باشیم. اعیان به معنی املاک و بناهای هستند که بر روی زمین ملک‌ ساخته شده اند. لازم به ذکر است که مالکیت عرصه و اعیان املاک یک نفر هستند. البته در موارد خاصی می توان مالکیت این دو را از یکدیگر جدا کرد و هر کدام را در اختیار یک نفر قرار داد. در صورتی که مالک اعیانی اجازه ساخت بنا را در ملک خود دهد می توان نسبت به گرفتن سند مالکیت اعیانی اقدام کرد. چنین اقدامی باید از طریق اداره ثبت اسناد و املاک صورت بگیرد. به عبارت ساده تر چنین دعوایی زمانی صورت می گیرد که مالک اعیانی از انتقال سند رسمی امتناع کند.

همچنین بخوانید بهترین وکیل ملکی تهران

دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی چیست؟

دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی یکی از دعاوی مشترک ملکی است. معمولاً زمانی صورت می گیرد که پیش تر اعیانی ملک به شکل رسمی به ثبت رسیده باشد. یا اینکه مالک بر اساس قراردادی اقدام به واگذاری آن به شخص دیگری کرده باشد. حال اگر مالک اعیانی از انتقال رسمی اعیانی خودداری کند گیرنده مجاز است چنین دعوایی را مطرح کند.

شایع ترین نمونه دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی کدام است؟

رایج ترین نوع دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی آن است که فرد اقدام به ساخت اعیانی در زمین های اوقافی کند. چنین فردی قادر است سند رسمی اعیانی را اخذ کند. لازم به توضیح است که اگر مستأجری در زمین موقوفه اقدام به ساخت بنا به هزینه خود کند در صورتی که این عمل او با اجازه سازمان اوقاف صورت گرفته باشد مالک اعیانی به حساب می آید.

مرجع صالح جهت رسیدگی به دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی

مرجع ذیصلاح برای رسیدگی به دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی مراجع عمومی حقوقی و دادگاه محل قرارگیری ملک است.

چگونگی اجرای حکم در خصوص دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی

بعد از طرح دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی و صادر شدن اجراییه دادگاه ذیصلاح خوانده یا همان شخص محکوم را به دادگاه فرا می خواند. فرا خواندن خوانده به دادگاه طی صدور ابلاغیه ای به او انجام می شود. بنابراین خوانده موظف است در مهلت تعیین شده در دادگاه حاضر شود. در این مدت دادگاه اقدام به استعلام از اداره‌ ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک می کند. سپس درباره مالکیت رسمی شخص خوانده تحقیق می کند و در صورت قانونی بودن قرارداد حکم مربوطه در خصوص تنظیم سند رسمی به اسم شخص خریدار اعیانی را صادر می کند. در صورتی که محکوم علیه یا همان خوانده در دفترخانه حاضر نشود نماینده قانونی دادگاه در دفترخانه حضور پیدا می کند. سپس مراحل انتقال رسمی اعیانی ملک را انجام می دهد. لازم به ذکر است که حضور نماینده دادگاه به درخواست سردفتر اسناد رسمی انجام می گیرد.

نکات مهم در خصوص دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی

در جریان تنظیم دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی نکات و موارد مهمی وجود دارد که لازم است مدنظر قرار دهند. برخی از این نکات عبارت‌اند از:

●در صورتی که اعیانی ملک پیش تر به وسیله اداره ثبت اسناد و املاک محل قرارگیری ملک به ثبت نرسیده باشد و دارای سند مجزا از عرصه نباشد دعوای مربوطه قانونی نیست.

●زمانی که فروشنده اعیانی شخصی به غیر از مالک رسمی‌باشد شخص متعهد تنظیم سند مجبور به پرداخت هزینه خسارات و ضررهای وارده می شود.

●اگر اعیانی ملکی دارای سابقه ثبتی نباشد. همچنین وضعیت پیش آمده شامل مفاد قانونی در خصوص بناهای بدون سند در سال ۱۳۹۰ شود. مالک اعیانی مجاز است به وسیله اداره‌ ثبت نسبت به دریافت سند مالکیت اقدام کند.

مفاد و مستندات قانونی در خصوص دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی

در رابطه با دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی مفاد قانونی متعددی وجود دارند که برخی از مهم ترین آن ها عبارت‌اند از:

ماده ۵۰۴ قانون مدنی

در این ماده قانونی در خصوص دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی چنین عنوان شده است؛ مستأجر بعد از عقد قرار داد اجاره مجاز است در زمین مربوطه بنا یا مستغلاتی بنا کند. در چنین حالتی شخص اجاره دهنده نمی تواند مستأجر را مجبور به خراب کردن بنا کند. حال بعد از پایان یافتن مدت اجاره در صورتی که بازهم در تصرف مستأجر باقی بماند شخص اجاره دهنده یا موجر می تواند مطالبه گر اجرت المثل زمین خود باشد. همچنین در صورتی که زمین یا ملک در تصرف اجاره دهنده باشد مستأجر می تواند اجرت المثل آن را از موجر طلب کند.

ماده ۳۹ قانون مدنی

بر اساس این قانون در خصوص دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی هرگونه بنا و درختی که بر روی زمین وجود داشته باشد و یا هر بنا و چاله یا حفره ای که در زیرزمین است ملک مالک آن زمین است. این امر تنها زمانی قابل انکار است که خلاف آن ثابت شود.

ماده ۱ قانون مدنی

طبق این ماده قانونی و با هدف صدور سند یا اسناد مالکیت برای بناهای ساخته شده، زمین های ثبتی که تصرف آنان توسط افراد متصرف قانونی باشد صدور سند از طریق قانون امکان پذیر نیست. همچنین صدور اسناد مالکیت برای زمین های کشاورزی و باغات و زمین های زراعی دارای شرایط ذکر شده میسر نخواهد بود.

کلام پایانی

در تمامی دفاتر و حوزه های ثبت، هیئتی به نام هیئت حل اختلاف جهت بررسی دعوای الزام به سند اعیانی حضور دارند. این هیئت اقدام به حل اختلافات میان افراد در خصوص مورد ذکر شده می کنند. در رأس این هیئت افرادی ذیصلاح حضور دارند که ریاست هیئت حل اختلاف را بر عهده دارند. رئیس اداره راه و شهرسازی، رئیس اداره جهاد کشاورزی، قاضی و رئیس اداره ثبت یا معاون او از جمله افرادی هستند که در رأس هیئت نامبرده قرار دارند. لازم به ذکر است که قاضی مربوطه باید مورد تائید رئیس قوه قضائیه باشد. اعضاء هیئت تشکیل شده ابتدا مبادرت به بررسی مدارک و شواهد ارائه شده می کنند. سپس تحقیقات مقتضی را انجام داده و در نهایت اقدام به صدور رأی می کنند.

منبع : همه چیز درباره دعوای الزام به تنظیم سند اعیانی

وینکل بازدید : 25 دوشنبه 09 آبان 1401 نظرات (0)

اریترومایسین برای درمان طیف گسترده‌ای از عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شود. همچنین ممکن است برای جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی خاص استفاده شود. اریترومایسین به عنوان یک آنتی بیوتیک ماکرولید شناخته می‌شود. این دارو با توقف رشد باکتری‌ها عمل می‌کند.

موارد مصرف اریترومایسین

اریترومایسین تنها عفونت‌های باکتریایی را درمان می‌کند و برای عفونت‌های ویروسی (مانند سرماخوردگی) تاثیری ندارد. استفاده غیر ضروری یا سوء مصرف هر آنتی بیوتیکی می‌تواند منجر به کاهش میزان اثربخشی آن شود.

نحوه مصرف اریترومایسین

این دارو را به صورت خوراکی طبق دستور پزشک، معمولاً قبل از غذا مصرف کنید. این دارو هنگامی که با معده خالی مصرف می‌شود، بهتر جذب می‌شود. در صورت بروز تهوع، می‌توانید آن را با غذا یا شیر مصرف کنید.

در صورت خرد کردن این دارو، طعم تلخی حاصل می‌شود. دارو را به صورت کامل قورت دهید. از جویدن و خرد کردن آن خودداری کنید.

دوز و طول درمان بر اساس وضعیت پزشکی و پاسخ به درمان شما تعیین می‌شود. در کودکان نیز دوز بر اساس سن و وزن تعیین می‌شود.

برای دریافت بهترین اثربخشی، این آنتی بیوتیک را در فواصل زمانی معین مصرف کنید. به منظور کمک به یادآوری، هر روز آن را در همان زمان (ها) مصرف کنید.

جهت مشاهده انواع تخت دو شکن کلیک کنید

اگر از این دارو برای درمان عفونت استفاده می‌کنید، مصرف آن را در دوره تعیین شده ادامه دهید، حتی اگر بعد از چند روز علائم از بین بروند. توقف زودهنگام دارو ممکن است منجر به بازگشت عفونت شود. اگر وضعیت شما همچنان ادامه یافت یا بدتر شد، به پزشک خود اطلاع دهید.

اگر از این دارو برای پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی خاص استفاده می‌کنید، دقیقاً طبق دستور پزشک آن را مصرف کنید. مصرف دارو را بدون تأیید پزشک خود متوقف نکنید.

عوارض جانبی

با مصرف این دارو تهوع، استفراغ، اسهال، درد / گرفتگی شکم، و از دست دادن اشتها ممکن است رخ دهند. مصرف این دارو با غذا ممکن است این علائم را کاهش دهد. اگر هر کدام از این موارد ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، فوراً با پزشک خود مطرح کنید.

به یاد داشته باشید که پزشک این دارو را بدین دلیل تجویز کرده است که نفع آن را برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورت وجود هرگونه عوارض جدی، از جمله: علائم بیماری کبد (مانند تهوع / استفراغ مداوم، زرد شدن چشم یا پوست، ادرار تیره، درد شدید معده یا شکم)، خستگی غیرمعمول، ضعف عضلانی، واکنش خفیف، تاری دید، پایین افتادن پلک‌ها و از دست دادن شنوایی، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید.

در صورت وجود هرگونه عوارض جانبی جدی از جمله: سرگیجه شدید، غش، ضربان قلب سریع / نامنظم فوراً باید تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرید.

این دارو به خاطر نوعی باکتری مقاوم، به ندرت باعث ایجاد یک بیماری شدید روده‌ای (اسهال مرتبط به کلستریدیوم دیفسیل) می‌شود. این وضعیت ممکن است در طول درمان یا چند هفته تا چند ماه پس از توقف درمان بروز کند. در صورت وجود اسهال مداوم، درد / گرفتگی شکم یا معده و وجود خون / مخاط در مدفوع، به پزشک اطلاع دهید.

اگر هرگونه از این علائم را داشتید، از داروهای ضد اسهال یا داروهای مسکن نارکوتیک استفاده نکنید زیرا ممکن است این محصولات وضعیت را بدتر کنند.

استفاده از این دارو برای دوره‌های طولانی یا مکرر ممکن است موجب برفک دهانی یا عفونت مخمر جدید شود. اگر متوجه وجود تکه‌های سفید در دهان، تغییر در ترشحات واژن یا سایر علائم جدید شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

جهت مشاهده انواع ترالی کپسول اکسیژن کلیک کنید

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، اگر متوجه علائم واکنش شدید آلرژیک شدید، از جمله: بثورات پوستی، خارش / تورم (به ویژه در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفس، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

در اینجا ارائه لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی امکان پذیر نیست. اگر متوجه عارضه دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

موارد احتیاط

قبل از مصرف اریترومایسین، اگر به این دارو یا به سایر آنتی بیوتیک های ماکرولید (مانند آسیترومایسین، کلاریترومایسین) حساسیت دارید؛ یا اگر آلرژی دیگری دارید، با پزشک خود مطرح کنید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می‌توانند واکنش‌های آلرژیک و مشکلات دیگر ایجاد کنند. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، پزشک یا داروساز را از سابقه پزشکی خود بخصوص از سوابقی همچون بیماری کلیوی، بیماری کبد و نوع خاصی از بیماری عضلانی (میاستنی گراویس) مطلع سازید.

اریترومایسین ممکن است باعث ایجاد یک بیماری شود که ریتم قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد (طولانی شدن QT). طولانی شدن فاصله QT به ندرت می‌تواند ضربان قلب سریع / نامنظم و سایر علائم جدی (به ندرت کشند) (مانند سرگیجه شدید، غش) ایجاد کند که به مراقبت‌های فوری پزشکی نیاز دارند.

خطر طولانی شدن فاصله QT می‌تواند در صورت داشتن شرایط خاص پزشکی یا مصرف داروهای دیگر که ممکن است باعث طولانی شدن QT شود، افزایش یابد. قبل از استفاده از اریترومایسین، پزشک یا داروساز خود را در مورد تمام داروهایی که مصرف کنید مطلع سازید و در صورت داشتن موارد زیر وضعیت را با پزشک خود در میان بگذارید: مشکلات قلبی خاص (نارسایی قلبی، ضربان قلب آرام، طولانی شدن فاصله QT در EKG)، سابقه خانوادگی مشکلات قلبی خاص (طولانی شدن QT در EKG، مرگ ناگهانی قلبی).

سطوح پایین پتاسیم یا منیزیم در خون نیز ممکن است خطر طولانی شدن QT را افزایش دهد. این خطر ممکن است در صورت استفاده از داروهای خاص (مانند دیورتیکها / قرص‌های آب) یا در صورت داشتن شرایطی از قبیل عرق شدید، اسهال یا استفراغ افزایش یابد. برای مصرف ایمن اریترومایسین با پزشک خود مشورت کنید.

اریترومایسین ممکن است باعث شود واکسن‌های زنده باکتریایی (مانند واکسن حصبه) به خوبی عمل نکنند. هنگام استفاده از این دارو، از واکسیناسیون / ایمن سازی خودداری کنید مگر اینکه پزشک شما چنین دستوری داده باشد.

قبل از جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را در مورد تمام محصولاتی که استفاده می‌کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای غیر تجویزی و محصولات گیاهی) مطلع سازید.

جهت مشاهده انواع اسپان گیم کلیک کنید

برخی از محصولات اریترومایسین ممکن است حاوی سدیم باشند. اگر محدودیت مصرف نمک در رژیم غذایی دارید، یا اگر وضعیتی مانند نارسایی احتقانی قلب دارید که می‌تواند با افزایش میزان نمک همراه باشد از پزشک یا داروساز خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سالمندان ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو بیشتر حساس باشند. به خصوص کاهش شنوایی و طولانی شدن QT (به بالا مراجعه کنید).

اگر باردار هستید قبل از استفاده از این دارو، با پزشک خود مطرح کنید.

این دارو به شیر مادر منتقل می‌شود. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است چگونگی عملکرد داروهای شما را تغییر دهند یا خطر ابتلا به عوارض جدی را افزایش دهند. این مقاله شامل تمام تداخلات احتمالی دارو نیست. فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می‌کنید (از جمله داروهای تجویزی / غیر تجویز و محصولات گیاهی) تهیه کنید و آن را با پزشک و داروساز خود به اشتراک بگذارید. داروهای خود را بدون تأیید پزشک خود شروع یا متوقف نکنید یا دوز دارو را تغییر ندهید.

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند عبارتند از: کلیندامایسین، دیگوکسین.

بسیاری از داروها در کنار اریترومایسین ممکن است بر ریتم قلب (طولانی شدن QT) تأثیر بگذارند داروهایی همچون آمیودارون، دوفتیلید، سیزاپراید، پیموزاید، پروکائین آمید، پروپافنون، کینیدین، سوتالول، و غیره.

سایر داروها می‌توانند بر حذف اریترومایسین از بدن شما تأثیر بگذارند، که ممکن است بر نحوه عملکرد اریترومایسین نیز تأثیر گذار باشند. نمونه چنین داروهایی شامل آنتی ضد قارچ‌های آئول (مانند ایتراکونازول، کتوکونازول)، برخی از مسدود کننده‌های کانال کلسیم (مانند دیلتازیم، وراپامیل)، داروهای ضد تشنج خاص (مانند کاربامازپین، فنی توئین)، کینوپریستین-دوالفوپریستین، و غیره.

اریترومایسین می‌تواند روند حذف داروهای دیگر از بدن را کند سازد، که ممکن است بر نحوه عملکرد داروها تأثیر بگذارد. نمونه چنین داروهایی شامل بروموکریپتین، کلشیسین، برخی از بنزودیازپین ها (مانند میدازولام، تریازولام)، التریپتان، آلکالوئیدهای قلیایی (مانند ارگوتامین، دی‌هیدروارگوتامین) داروهای خاص برای درمان اختلال نعوظ (ED) یا فشار ریوی (مانند سیلدنافیل، تادالافیل) برخی از داروهای “استاتین” (مانند لووستاتین، سیمواستاتین)، وینبلاستین و غیره می‌باشد.

جهت مشاهده انواع رولیتر آلومینیومی کلیک کنید

اگرچه اکثر آنتی بیوتیک ها بعید است که روش‌های هورمونی کنترل بارداری مانند قرص، پچ، و یا حلقه، را تحت تأثیر قرار دهند، اما شماری از آنتی بیوتیک ها (مانند ریفامپین، ریفابیوتین) می‌توانند اثربخشی آنها را کاهش دهند. این مسئله می‌تواند به حاملگی منجر شود. اگر از روش‌های هورمونی کنترل بارداری استفاده می‌کنید، برای جزئیات بیشتر از پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

این دارو ممکن است در آزمایشات آزمایشگاهی خاص (مانند آزمایشات ادرار) تداخل ایجاد کند و احتمالاً باعث نتایج کاذب شود. اطمینان حاصل کنید که کارکنان آزمایشگاه و تمام پزشکان شما می‌دانند که شما از این دارو استفاده می‌کنید.

مصرف دوز بالا یا اوردوز

در صورتی که دوز بالایی مصرف گردد با مرکز مسمومیت یا اورژانس تماس گیرید. در تهران می توان با مرکز مسمومیت با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرید. ساکنان دیگر شهر ها می توانند با مرکز کنترل مسمومیت استانی یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

نکته های مهم

اریترومایسین را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

اریترومایسین فقط برای وضعیت فعلی شما تجویز شده است. بعد از آن برای عفونت دیگری از این دارو استفاده نکنید مگر اینکه پزشک چنین دستوری داده باشد.

منبع: موارد استفاده و عوارض اریترومایسین

وینکل بازدید : 40 شنبه 07 آبان 1401 نظرات (0)

الزام به تنظیم سند رسمی اجاره یکی از موارد مهم و ضروری است که میان مستأجر و موجر اجرا می شود. لازم به یادآوری است که قرارداد اجاره یکی از رایج ترین پیمان ها و تعهداتی است که میان افراد بسته می شود. در اغلب مواقع این قراردادها بدون مشکل بسته و بدون هیچ مانعی به آن ها عمل می شود. اما این حالت همیشگی نیست و گاهی اتفاقاتی رخ می دهند که با استفاده از چنین سندی به راحتی می توان از بروز آن ها جلوگیری کرد.

الزام به تنظیم سند رسمی اجاره چیست؟

الزام به تنظیم سند رسمی یک دادخواست و یا دعوای غیر مالی است. این دادخواست تنها زمانی قابل طرح است که یکی از طرفین حاضر به تنظیم سند رسمی اجاره نشوند.

دادگاه ذی‌صلاح جهت رسیدگی به درخواست الزام به تنظیم سند رسمی اجاره

از آنجا که دعوای الزام به تنظیم سند رسمی اجاره جزء دعاوی مرتبط به اموال غیر منقول است امور رسیدگی به آن در دادگاه محل واقع شدن ملک انجام می شود. در واقع این دادگاه اصلح ترین مرجع قضایی و ایده آل ترین محکمه برای رسیدگی به این نوع دادخواست به شمار می آید. لازم به ذکر است که در این مورد خاص شورای حل اختلاف حق دخالت نداشته و به نوعی ذی‌صلاح نیست.

ماده قانون وضع شده درباره تنظیم این سند

درباره الزام به تنظیم سند رسمی اجاره یک ماده قانونی بسیار مهم وجود دارد. این ماده در سال ۱۳۵۶ به تصویب رسید و مربوط به روابط موجر و مستأجر است. بر اساس این ماده قانونی هرگاه میان مستأجر و موجر اجاره ‌نامه ای تنظیم نشده باشد. به عبارتی اعتبار آن پایان یافته باشد و اقدامی برای تمدید آن صورت نگرفته باشد. همچنین در مفاد درج شده آن اختلاف‌نظرهای متعددی میان طرفین وجود داشته باشد می توانند نسبت به طرح دعوای مذبور اقدام کنند. طرفین می توانند جهت مشخص کردن مبلغ اجاره در صورتی که قراردادی در بین نباشد به مراجع قضایی مراجعه کنند. در چنین حالتی دادگاه اقدام به تعیین میزان اجاره بها از تاریخ ارجاع دادخواست به دادگاه می کند. البته نباید فراموش کرد که این کار مانع از صدور حکم‌ برای دریافت اجرت‌المثل تاریخ پیش از ارجاع دادخواست به دادگاه نمی شود.

الزام به تنظیم سند رسمی اجاره چه زمانی قابل طرح است؟

شرایط ویژه ای برای طرح الزام به تنظیم سند رسمی اجاره به دادگاه وجود دارد. مهم ترین آن تنظیم سند رسمی از سوی صاحب ملک به نفع مستأجر است. همچنین بر اساس انتقال قهری مسئله مال اجاره داده شده، مالک موظف به تنظیم و انتقال سند رسمی اجاره به مستأجر است.

نحوه اجرای رأی در خصوص تنظیم سند رسمی اجاره

چگونگی اجرای رأی در خصوص الزام به تنظیم سند رسمی اجاره به این شکل است. تمامی قراردادهای اجاره که بر اساس ماده ۷ قانونی سال ۵۶ تنظیم شده اند نیازی به صدور اجراییه ندارند. بلکه بر اساس ماده ۹ قانون ارتباط اجاره دهنده و مستأجر که در سال ۱۳۵۶ تنظیم شده طرفین ظرف یک ماه مکلف هستند اقدام به تنظیم اجاره نامه رسمی کنند. در صورتی که ظرف مهلت داده شده اقدامی صورت نگیرد به درخواست یکی از طرفین دادگاه خود وارد عمل می شود. به این صورت که رونوشتی از حکم صادره را جهت تنظیم اجاره نامه به طرف مقابل ابلاغ می کند. به این ترتیب طرفی که حکم به او ابلاغ شده است باید در زمان مقرر جهت تنظیم سند رسمی به دفتر خانه مراجعه کند.

در مرحله بعدی الزام به تنظیم سند رسمی اجاره اگر اجاره دهنده ملک از امضای اجاره نامه خودداری کند دادگاه نماینده خود را به دفترخانه ارجاع می دهد تا از جانب موجر قرارداد را به مدت یک سال امضا کند. در صورتی که مستأجر در مدت تعیین شده در دفتر خانه حاضر نشود و سند رسمی را امضاء نکند دادگاه حکم تخلیه ملک را صادر می کند. در این حالت مستأجر موظف به اطاعت از حکم صادره از سوی دادگاه است.

نکات مهم درباره تنظیم سند رسمی اجاره

موارد و نکات مهمی که لازم است درباره الزام به تنظیم سند رسمی اجاره مورد توجه قرار بگیرند شامل موارد ذیل هستند.

● محل اقامت شخص اجاره دهنده مشخص و برای دادگاه محرز باشد.

●       شغل اجاره دهنده ملک و مستأجر معلوم باشد.

● محل واقع شده ملک اجاره داده شده کاملاً مشخص باشد.

●       مستأجر به شکل قانونی در ملک ساکن شده باشد.

● در حال حاضر ملک اجاره داده شده در اختیار کدام یک از طرفین دعوا است.

●       در صورتی که ملک در اختیار مستأجر نباشد باید زمان و تاریخ تحویل آن به مالک معین باشد.

●       مهلت پرداخت اجاره بها از سوی مستأجر ده روز بعد از تاریخ سررسید هر قسط است. حال اگر توافق بر سر این مسئله به نحو دیگری انجام گرفته باشد باید در سند قید شود.

●       استفاده از ملک توسط مستأجر باید در سند رسمی قید شود.

●       مستأجر حق ندارد ملک را به شخص دیگری انتقال دهد.

●       تعهد مستأجر به پرداخت اجرت‌المثل اگر بعد از انقضاء مدت و یا فسخ اجاره باشد باید تا زمان تمدید اجاره و یا تخلیه آن به میزان اجرت‌المسمی تعیین شود.

اهمیت مراجعه به وکیل تنظیم سند رسمی اجاره

پیش تر نیز ذکر شد که مسئله الزام به تنظیم سند رسمی اجاره یک موضوع حقوقی است. بنابراین بهتر است جهت تنظیم سند و یا در صورت بروز اختلاف میان طرفین از طریق وکیل ملکی اقدام به طرح دعوا کرد. یک وکیل متخصص در این زمینه می تواند به بهترین شیوه ممکن سند رسمی را تنظیم کند تا بعداً هیچ گونه مشکل و یا ابهامی برای طرفین پیش نیاید. همچنین در صورت نیاز به طرح دعوا وکیل با تجربه بالای خود می تواند فرایند رسیدگی به دعوا را در مراجع قضایی پیگیری کند.

کلام پایانی

اهمیت الزام به تنظیم سند رسمی اجاره زمانی مشخص می شود که قرارداد فی مابین موجر و مستأجر به صورت دقیق و قانونی تنظیم نشده باشد. در این هنگام جهت رفع مشکلات پیش آمده لازم است نسبت به تنظیم دقیق و همچنین ثبت قانونی آن اقدام کرد.

منبع : همه چیز درباره الزام به تنظیم سند رسمی اجاره

وینکل بازدید : 32 شنبه 07 آبان 1401 نظرات (0)

لورازپام برای درمان اضطراب استفاده می‌شود. لورازپام متعلق به یک دسته از داروهای شناخته شده تحت عنوان بنزودیازپین ها است که بر روی مغز و اعصاب (سیستم عصبی مرکزی) برای ایجاد آرامش عمل می‌کنند. این دارو با افزایش اثربخشی مواد شیمیایی طبیعی در بدن (GABA) عمل می‌کند.

نحوه مصرف لورازپام

قبل از شروع مصرف لورازپام و هربار مصرف مجدد آن، راهنمای دارویی ارائه شده توسط داروساز را بخوانید. اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

طبق دستور پزشک، این دارو را به صورت خوراکی همراه با غذا یا بدون غذا مصرف کنید. دوز دارو براساس وضعیت پزشکی، سن و پاسخ به درمان تعیین می‌شود.

طبق دستور پزشک، به طور مرتب از این دارو استفاده کنید تا از آن بیشترین بهره را ببرید. به منظور کمک برای یادآوری، هر روز در همان زمان (ها) از آن استفاده کنید.

این دارو ممکن است موجب واکنش‌های ترک شود، به خصوص اگر به طور منظم برای مدت زمان طولانی یا در دوزهای بالا (بیش از ۱-۴ هفته) مصرف شود یا در صورتی که سابقه مصرف الکل، سوء مصرف مواد یا اختلال شخصیتی داشته باشید. در صورتی که مصرف این دارو به طور ناگهانی متوقف شود، علائم ترک (مانند تشنج، دشواری در خواب، تغییرات ذهنی / خلقی، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، از دست دادن اشتها، درد معده، توهم، بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن در دست و پا، درد عضلانی، ضربان قلب سریع، از دست دادن حافظه کوتاه مدت، تب بالا و افزایش واکنش به سر و صدا / لمس / نور) ممکن است رخ دهند. برای جلوگیری از واکنش‌های ترک، پزشک ممکن است دوز دارو را به تدریج کاهش دهد. هرگونه واکنش ترک را بلافاصله گزارش دهید. اگرچه این دارو به بسیاری از افراد کمک می‌کند، گاهی اوقات منجر به اعتیاد می‌شود. این خطر در صورتی که اختلال مصرف مواد (مانند مصرف بیش از حد یا اعتیاد به مواد مخدر / الکل) داشته باشید، ممکن است بالاتر باشد. برای کاهش خطر ابتلا به اعتياد این دارو را دقیقاً طبق تجویز پزشک مصرف کنید. از پزشک یا داروساز خود برای جزئیات بیشتر سؤال کنید.

بدون مشورت با پزشک مصرف این دارو را به طور ناگهانی متوقف نکنید. هنگامی که مصرف این دارو به طور ناگهانی متوقف شود برخی شرایط ممکن است بدتر شوند. ممکن است لازم باشد دوز خود را به تدریج کاهش دهید.

هنگامی که این دارو برای مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است اثربخشی خوبی نداشته باشد. اگر این دارو به خوبی اثرگذار نبود با پزشک خود صحبت کنید.

اگر وضعیت شما همچنان ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، به پزشک خود اطلاع دهید.

جهت مشاهده انواع اکسیژن ساز پرتابل کلیک کنید

عوارض جانبی

با مصرف این دارو خواب آلودگی، سرگیجه، از دست دادن هماهنگی، سردرد، حالت تهوع، تاری دید، تغییر در میل / توان جنسی، یبوست، سوزش سر دل، یا تغییر اشتها ممکن است رخ دهند. اگر هر کدام از این موارد ادامه پیدا کرد یا بدتر شد، فوراً پزشک یا داروساز خود را مطلع کنید.

به یاد داشته باشید که پزشک بدین دلیل این دارو را برای شما تجویز کرده است که نفع آن را برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی آن در نظر گرفته است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، عوارض جانبی جدی ندارند.

در صورت وجود بعضی از عوارض جانبی نادر اما جدی، از جمله: تغییرات ذهنی / خلقی (مثل توهم، افسردگی، افکار خودکشی)، صحبت‌های نامفهوم یا دشواری در صحبت کردن، تغییرات بینایی، ضعف غیرمعمول، مشکل در راه رفتن و مشکلات حافظه و علائم عفونت (همچون تب، گلودرد مداوم) به پزشک خود اطلاع دهید.

در صورت بروز هرگونه از این عوارض نادر اما بسیار جدی، از جمله: زرد شدن چشم یا پوست، تشنج، تنفس آهسته یا کم عمق، فوراً به پزشک مراجعه نمایید.

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، اگر متوجه بروز علائم واکنش شدید آلرژیک شدید، از جمله: بثورات، خارش / تورم (به ویژه در صورت / زبان / گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفس، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

در اینجا ارائه لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی امکان پذیر نیست. اگر متوجه عارضه دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

موارد احتیاط

قبل از مصرف لورازپام، اگر به این دارو یا سایر بنزودیازپین های (مانند آلپرازولام، کلونازپام، دیازپام) حساسیت دارید؛ یا اگر آلرژی دیگری دارید، با پزشک یا داروساز خود مطرح کنید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می‌توانند واکنش‌های آلرژیک و مشکلات دیگر ایجاد کنند. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، پزشک یا داروساز خود را در مورد سوابق پزشکی خود مطلع کنید به ویژه سوابقی همچون: بیماری‌های کلیوی، بیماری کبد، گلوکوم، مشکلات ریه / تنفس (مانند آپنه خواب)، اختلالات روانی / روحیه (مانند افسردگی، روان پریشی)، سابقه شخصی یا خانوادگی اختلال مصرف مواد (مانند مصرف بیش از حد یا اعتیاد به مواد مخدر / الکل).

این دارو ممکن است باعث ایجاد سرگیجه یا خواب آلودگی شود یا بینایی شما را مختل کند. الکل یا ماری جوانا می‌تواند موجب سرگیجه یا خواب آلودگی بیشتر شود. از رانندگی، استفاده از ماشین آلات یا انجام هر کاری که نیاز به هوشیاری و یا بینایی دارد تا زمانی که بتوانید چنین کارهایی را با خیال راحت انجام دهید، خودداری کنید. از مصرف نوشیدنی‌های الکلی پرهیز کنید.

قبل از انجام عمل جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را در مورد تمام محصولاتی که استفاده می‌کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) مطلع کنید.

سالمندان ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو بیشتر حساس باشند، به خصوص از دست دادن هماهنگی و خواب آلودگی. همچنین افراد مسن ممکن است تسکین اضطراب را با لورازپام تجربه نکنند.

این دارو ممکن است در افراد سالخورده تأثیر عکس داشته باشد و نشانه‌هایی از جمله تغییرات ذهنی / روحی، مشکلات خواب، افزایش میل جنسی یا توهمات ایجاد کند. از دست دادن هماهنگی، خواب آلودگی و مشکلات خواب ممکن است خطر سقوط را افزایش دهد.

کودکان ممکن است با مصرف لورازپام تسکین اضطراب را تجربه نکنند و میتواند در کودکان تاثیر عکس داشته باشد و موجب علائمی شامل آشفتگی، لرز یا توهم شود.

این دارو در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. لورازپام ممکن است به جنین آسیب برساند. در صورت بروز علائم در نوزاد، مانند کند شدن تنفس، مشکلات تغذیه یا گریه مداوم، به پزشک اطلاع دهید. برای جزئیات بیشتر، با پزشک خود مشورت کنید.

این دارو به شیر مادر منتقل می‌شود. قبل از شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است چگونگی عملکرد داروهای شما را تغییر دهند یا خطر ابتلا به عوارض جدی را افزایش دهند. این مقاله شامل تمام تداخلات احتمالی دارویی نیست. فهرستی از تمام محصولاتی که استفاده می‌کنید (از جمله داروهای تجویزی / غیر تجویز و محصولات گیاهی) تهیه و آن را به پزشک و داروساز خود ارائه دهید. بدون تایید پزشک مصرف هیچ دارویی را شروع یا متوقف نکنید و یا دوز آنها را تغییر ندهید.

جهت مشاهده انواع تیلت بورد فیزیوتراپی (تخت تیلت تیبل) کلیک کنید

برخی از محصولاتی که ممکن است با این دارو تداخل داشته باشند، عبارتند از: کلوزاپین، کاوا، سدیم اکسی بات (تحت عنوان گاما هیدروکسی بوتیریک اسید یا GHB نیز شناخته می‌شود).

اگر این دارو با سایر محصولاتی که ممکن است موجب خواب آلودگی شوند، مصرف شود خطر عوارض جدی (مانند تنفس آهسته / کم عمق، خواب آلودگی / سرگیجه شدید) ممکن است افزایش یابد. در صورت استفاده از داروهای دیگر مانند مسکن های درد یا داروهای سرفه و سرماخوردگی (مانند کدئین، هیدروکودون)، داروهای دیگر برای خواب یا اضطراب (مانند آلپرازولام، دیازپام، زولپیدم)، آرامبخش های عضلانی (مانند کاریسوپرودول، سیکلوبنزاپرین) و یا آنتی هیستامین ها (مانند ستیریزین، دیفن هیدرامین) پزشک خود را مطلع کنید.

برچسب‌ روی تمام داروهای خود (مانند داروهای آلرژی، سرفه و سرماخوردگی) را بررسی کنید زیرا ممکن است حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای باشند که موجب خواب آلودگی می‌شوند. در مورد استفاده بی خطر از این محصولات با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف دوز بالا یا اوردوز

در صورتی که دوز بالایی مصرف گردد با مرکز مسمومیت یا اورژانس تماس گیرید. در تهران می توان با مرکز مسمومیت با شماره تلفن ۱۴۹۰ تماس بگیرید. ساکنان دیگر شهر ها می توانند با مرکز کنترل مسمومیت استانی یا اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

علائم اوردوز ممکن است شامل سردرگمی، کند شدن واکنش های غیرارادی، رفتارهای ناشیانه، خواب عمیق و از دست دادن هوشیاری باشند.

نکته های مهم

لورازپام را به بقیه افراد جهت مصرف ندهید. این برخلاف قانون است. تست های آزمایشگاهی و یا پزشکی ممکن است به صورت دوره ای برای نشان دادن پیشرفت شما و یا کنترل عوارض جانبی انجام شود. برای جزئیات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

تغییرات شیوه زندگی مثل شروع یک برنامه کاهش استرس میتواند اثربخشی این دارو را افزایش دهد. با پزشک یا داروساز خود در مورد تغییرات شیوه زندگی که میتوانند به شما کمک کنند، صحبت کنید.

منبع: موارد استفاده و عوارض لورازپام

وینکل بازدید : 31 شنبه 07 آبان 1401 نظرات (0)

به گفته‌  گروه کایروپراکتیک آمریکا، در هر لحظه بالغ بر ۳۰ میلیون آمریکایی، درد کمر را تجربه می‌کنند. بنابر گفته ACA کمر درد یکی ازرایج ترین علتهای غیبت سرکار نرفتن، و دومین  دلیل مراجعه به پزشک می‌باشد.

طرز ایستادن و نشستن نامناسب، عضلات پشت ضعیف، و سبک زندگی کم تحرک، سهم عمده‌ای در کمر درد دارند. راه حل درمان و پیشگیری از کمر درد هم، افزایش فعالیت شما و داشتن کمری انعطاف پذیر و قوی است.

تمرین منظم یوگا، به شما در این کار کمک می‌کند. به خواندن ادامه دهید تا بفهمید که کدام وضعیت های یوگا به پشتتان کمک می‌کند:

چگونه یوگا برای پشت مفید است

بسیاری از مردم هر روزبمدت طولانی در حال نشستن هستند که می‌تواند به پشتشان آسیب برساند. بخصوص اگر به خمیده نشستن عادت داشته باشید، حالت بدنتان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. عضلات پشت میانی بیش از حد سست و شل می‌شوند و عضلات خم کننده سینه و ران سفت و محکم می‌شوند.

دیوید مسنیک، درمانگر فیزیکی ساکن آتلانتا می‌گوید: فقط با انجام یک تمرین یوگا میتوانید مکانیک بدنتان، استحکام وضعیت بدن و انعطاف پذیری تان را بهبود ببخشید. اگر شما در پایین کمرتان درد مزمن دارید، تمرین یوگا میتواند یک گزینه درمانی مناسب برای کاهش درد و افزایش تحرک شما باشد.

با توجه به مطالعه ای که در مجله ستون فقرات در سپتامبر ۲۰۰۹ منتشر شد محققان دریافتند شرکت کنندگانی که هفته ای ۲ بار بمدت ۲۴ هفته در کلاس‌های یوگا که برای درد کمر طراحی شده بودند شرکت کردند، در مقایسه با گروهی که مراقبت‌های پزشکی استاندارد دریافت کرده بودند، از نظر آماری کاهش قابل توجهی در ناتوانی عملکرد و شدت درد داشتند.

جهت مشاهده انواع اکسیژن ساز خانگی کلیک کنید

انعطاف پذیری، قدرت، استحکام و تحرک

افزایش سلامتی پشت شما با یوگا فقط در مورد انعطاف بیشتر نیست بلکه به معنای افزایش قدرت، استحکام و تحرک توانایی مفاصل شما برای حرکت در دامنه کامل حرکتی‌شان میباشد.

سادی چانلت متخصص یوگا در خانه در شرکت clif bar’s می‌گوید: بطور کلی ما برای سلامتی پشت بدن به تحرک بیشتر در مفاصل ران و استحکام بیشتر ستون مهره‌ها نیاز داریم.

او ترکیبی از خم شدن کامل به جلو، خم شدن به عقب و حرکات پیچشی را برای ایجاد تحرک و انعطاف پذیری ستون فقرات و حالتهای ایستاده را برای افزایش قدرت و استحکام توصیه می‌کند.

با حرکت سلام بر خورشید شروع کنید

بسیاری از کلاسهای یوگا با چند دور حرکت سلام بر خورشید که یک سری حرکت بمنظور گرم کردن عضلات برای حرکات بعدی است، شروع می‌شود. هر یک از حالت‌هایی که در این حرکت ایجاد می‌شوند، اثر بخصوصی بر ستون فقرات دارد.

بعنوان مثال شما با خم شدن بجلو شروع میکنید که باعث خم شدن ستون فقرات میشود گرد کردن ستون فقرات به جلو و با حرکت سگ سر بالا شما ستون فقرات را منبسط می‌کنید، کمی به عقب خم می‌شوید.

حرکت سگ سر پایین باعث خم شدن ملایم ستون فقرات می‌شود. در چاتورایگا شما بدنتان را منقبض می‌کنید و اینکار عضلاتی را که ستون فقراتتان را محکم میکنند، هدف قرار میدهد.

حتی اگر شما فقط حرکت سلام بر خورشید را بعنوان تمرینتان تکرار کنید، یک تمرین درمانی مفید برای پشتتان انجام داده‌اید.

جهت مشاهده انواع تجهیزات تخصصی دندانپزشکی کلیک کنید

نشستن در تمام روز را با خم شدن به عقب بی اثر کنید

وقتی که بمدت طولانی می‌نشینید، عضلات خم کننده‌ی ران، کوتاه می‌شوند و پشت شما اغلب گرد می‌گردد. این یکی از علل عمده‌ی عدم تعادل در وضعیت بدن و درد پشت است.

بنابراین وارد کردن حرکت خم شدن به عقب در تمریناتتان، بسیار مهم است. و خم شدن به عقب بدن شما را در وضعیتی مخالف آنچه که هست قرار می‌دهد و همچنین به بلند کردن عضلات خم کننده ران‌ها کمک میکند. و وقتی بدرستی انجام شود قفسه‌ی سینه را فراخ می‌کند وباعث تقویت عضلات پشت می‌شود.

حرکت کبری و پل با کمک یک بالشتک، وضعیت‌های خوبی برای فراخ کردن و کشش جلوی بدن از جمله عضلات شکم و عضلات خم کننده‌ی ران هستند. وضعیتهایی مانند حرکت پل، حرکت کمان و ملخ، همگی به ایجاد قدرت در سراسر پشت و ران‌ها کمک میکنند.

با خم شدن به جلو خودتان را بکشید

خم شدن بجلو به افزایش طول ستون فقرات کمک می‌کند و با جدا کردن مهره‌ها، فشار را برطرف می‌گرداند. خم شدن به جلو مانند خم شدن به جلو در حالت ایستاده و نشسته، ستون فقرات را قوی و انعطاف پذیر نگه می‌دارد و فشار پشت را برطرف می‌سازد.

با این حال بسیار مهم است که این حرکات را بیش از اندازه انجام ندهیم. نشستن طولانی مدت باعث می‌شود بسیاری از مردم عضلات همسترینگ کوتاه داشته باشند که می‌تواند حالتهای خم شدن به جلو را چالش برانگیز کند.

خم شدن به جلو با فشار بیش از حد می‌تواند منجر به آسیب دیدگی و کشش بیش از حد کمر شود. موقع خم شدن به جلو بجای گرد کردن ستون فقرات روی خم شدن ران تمرکز کنید. برای پرورش عضلات پشت ران‌ها عضلات چهارسر جلوی رانها (همسترینگ) را بکار بگیرید.

جهت مشاهده انواع تخت مو و زیبایی کلیک کنید

با خم شدن به دو طرف خودتان را گرم کنید

همراه با خم شدن به جلو و عقب، خم شدن ستون فقرات به پهلو یا طرفین نیز بخش مهمی از یک ترتیب یوگا برای پشت می‌باشد. خم شدن به دو طرف به کشش و تقویت عضلات مورب در امتداد دو طرف بدن کمک می‌کند. بعلاوه به انعطاف پذیری کلی و استحکام پشت نیز می‌افزاید.

به گفته‌ی جولی گود مستد معلم یوگا و فیزیو تراپیست، ماهیچه‌ی مربع کمری که در قسمت عمیق پشت کمر وجود دارد، یکی از مهمترین عضلاتی است که در خم شدن به طرفین کشیده می‌شود.

این عضله در طول نشستن های طولانی، تنگ و منقبض می‌شود. در خم شدن به جلو و عقب برای ایجاد یک ستون فقرات بلند باید روی کشش هر سمت از بدن تمرکز کنید.

با چرخاندن ستون فقرات تحرک داشته باشید

حالت‌های چرخاندن بدن، انواع مختلفی دارند. نشسته، ایستاده، و حتی معکوس. و آنها یک بخش جدایی ناپذیر از یک تمرین یوگای متعادل و کامل هستند. بعلاوه برای بهبود سیستم گوارشی و افزایش سلامتی اندام‌های داخلی‌تان، آنها به محدوده‌ی کامل حرکت در ستون فقرات کمک می‌کنند.

چیزی که بسیاری از مردم با سبک زندگی کم تحرکشان آن را از دست داده‌اند، وضعیت‌های چرخیدن از جمله چرخش نشسته، حرکت مثلث و حرکت نیمه ماه، دامنه حرکت را در شانه‌ها، باسن و ستون فقرات بیشتر می‌کنند و بافت نرم اطراف آن مفاصل را که بعلت کم تحرکی کوتاه شده‌اند، بلند می‌کنند.

برای حاکثر سلامتی پشت، گود مستد توصیه می‌کند که یک حرکت چرخشی ستون فقرات را روزی یک یا دو بار انجام دهید.

جهت مشاهده انواع میز غذا خوری کلیک کنید

با حرکت‌های ایستاده، استحکام ایجاد کنید

معلم یوگا و مربی تناسب اندام، سادی چانلت می‌گوید: احتمالا وقتی در مورد بهترین وضعیت‌های یوگا برای پشت فکر می‌کنید، وضعیت‌های ایستاده اولین چیزی نیستند که به ذهنتان می‌آیند، اما آنها برای ایجاد قدرت ستون فقرات مهم می‌باشند.

این حرکات شامل حالت هایی مانند مثلث، عقاب، و کشش بسیط به طرفین (extended side-angle) می‌‌باشد. در این حالت‌ها شما از عضلات مرکزی‌تان برای ایجاد استحکام در ستون فقرات استفاده می‌کنید.

نکته‌ی مهم در این حالت‌ها، تمرکز بر ایجاد یک ستون بدنی قرص و محکم است. از طریق مفاصل ران و پاها، عضلات اطراف ستون فقرات را بکار بگیرید.

دیگر حالت های مفید

برخی از حالت‌ها جزو حرکات خم شدن به جلو، خم شدن به عقب، حالات ایستاده یا چرخشی طبقه‌بندی نمی‌شوند و برخی از آنها حتی حالت‌های متداولی هم نیستند، اما اضافه شدن آنها به تمرینات یوگای پشت بسیار مفیداست.

وضعیت گربه گاو که در حالت چهار دست و پا انجام می‌شود و شامل گرد کردن و قوس دادن به ستون فقرات شماست، به گرم کردن ستون فقرات و افزایش دامنه‌ی حرکت کمک می‌کند.

سادی چانلت می‌گوید:حالت مورد علاقه‌ی من که به اندازه کافی در کلاسهای یوگا آموزش داده نمی‌شود، اسکات پایه است.

این، یک حرکت پایه برای انسان است که بسیاری از وضعیت‌های نا متعادل را اصلاح می‌کند. اگر اسکات بدرستی انجام شود، دامنه‌ی کامل حرکت مفاصل ران و استحکام ستون فقرات را افزایش می‌دهد.

جهت مشاهده انواع ترالی دارو کلیک کنید

شروع یک تمرین سالم پشت

اگرچه حالت‌های بخصوصی هستند که برای پشت مفیدند، اما تمام حالت‌های یوگا برای سلامتی پشت فوایدی دارند. فرقی ندارد که برای اولین بار در یک کلاس یوگا شرکت می‌کنید یا اینکه در خانه از یک DVD استفاده می‌کنید.

در حال حاضر شروع یک تمرین منظم در کوتاه مدت به شما احساس راحتی می‌دهد و در دراز مدت فواید زیادی برایتان دارد. دیوید منسیک فیزیو تراپیست مستقر در آتلانتا توصیه می‌کند که مبتدیان بویژه آن‌هایی که در حال حاضر کمر درد دارند، تحت نظر یک مربی یوگای ماهر باشند.

اجازه دهید که مربی‌تان قبل از اولین جلسه، از شرایط شما مطلع شود تا بتواند در حالت‌هایی که ممکن است برای شما ممنوع باشد، تغییراتی اعمال کند. هنگامیکه با این حالت‌ها احساس راحتی کردید، می‌توانید یک DVD بگیرید یا در منزلتان در کلاس‌های آنلاین یوگا شرکت کنید!

وقتی احتیاط لازم است

بعضی از افراد باید هنگام شرکت در هر فعالیتی از جمله یوگا احتیاط کنند. دیوید منسیک می‌گیود افراد مبتلا به کمر درد حاد نباید یوگا انجام دهند و باید با پزشکشان مشورت کنند. حالت‌های خاصی وجود دارد که برای مشکلات خاص مربوط به کمر ممنوع است.

بعنوان مثال، منسیک هشدار می‌دهد که افراد مبتلا به تنگی سوراخ بین مهره‌ای نخاع که در آن فضای بین دو یا چند مهره تنگ می‌شود و روی عصب فشار می‌آورد، نباید حرکات خم شدن به عقب را انجام دهند.

او می‌گوید:بعلاوه افرادی با سابقه‌ی فتق دیسک باید هنگام انجام حرکات خم شدن به جلو و حرکات چرخشی مانند سگ سر پایین احتیاط کنند. اگر در حال حاضر مشکلی در پشتتان دارید، قبل از شروع تمرین یوگا با پزشکتان مشورت کنید.

اگر آماده‌اید، شروع کنید

فرقی ندارد که در حال حاضر کمر درد دارید یا فقط می‌خواهید مطمئن شوید که با بالا رفتن سن، کمرتان سالم خواهد بود، یوگا می‌تواند به شما کمک کند. با این حال برای بهره بردن از مزایای آن، باید آنرا بطور منظم انجام دهید و باید جزئی از برنامه‌ی حرکتی کامل شما باشد.

همچنین علاوه بر یوگا، در طول روز فعالیت بیشتری انجام دهید، مانند راه رفتن، دویدن، دوچرخه سواری تا محل کار، یا بازی با بچه‌ها در حیاط.

منبع: اگر کمر دارید با این حرکات یوگایی درمان کنید

وینکل بازدید : 27 شنبه 07 آبان 1401 نظرات (0)

اندومتریوز چیست؟

اندومتریوز زمانی اتفاق می افتد که بافت هایی که به طور معمول در داخل رحم وجود دارد، در سایر بخش های بدن شروع به رشد می کند. این بافت ها ممکن است به تخمدان، لوله فالوپ ، بخش خارجی رحم، روده یا دیگر بخش های داخلی بدن متصل گردد. با تغییرات هورمونی که در طول چرخه قاعدگی رخ می دهد، این بافت ها تجزیه می شوند و می توانند قبل از دوره قاعدگی و یا در طول آن درد زیادی ایجاد کنند. همچنین ممکن است چسبندگی های دراز مدت و دردناک و یا  بافت های زخمی ایجاد شود. بیش از 5.5 میلیون زن آمریکایی نشانه های اندومتریوز را در خود دارند.

نشانه های اندومتریوز

شایع ترین علامت این بیماری، دردهای دوره قاعدگی و یا دردهای قبل یا بعد از آن می باشد. در برخی از زنان این دردها ممکن است بسیار شدید باشد، به طوری که طی رابطه جنسی یا بعد از آن درد وجود داشته باشد. همچنین اجابت مزاج یا ادرار کردن نیز می تواند دردناک باشد. گاهی اوقات، اندومتریوز باعث ایجاد درد مداوم در لگن و کمر خواهد شد. با این حال بسیاری از زنان مبتلا به اندومتریوز، علائم خفیف دارند یا هیچ گونه علامتی ندارند. این علائم می تواند با محل رشد بافت در ارتباط باشد.

قولنج و گرفتگی عضلات یا اندومتریوز؟

بیشتر زنان در دوران قاعدگی خود دردهای خفیف دارند. آنها می توانند با مصرف داروهای بدون نسخه نیز درد خود را تسکین دهند. اگر این دردها بیش از ۲ روز طول بکشد، به طوری که شما را از انجام فعالیت های روزمره بازدارد و یا بعد از دوران قاعدگی نیز ادامه یابد، بهتر است با یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

اندومتریوز و دختران نوجوان

درد اندومتریوز می تواند با اولین دوره قاعدگی آغاز شود. اگر درد قاعدگی به اندازه ای شدید است که در فعالیت های روزمره شما اختلال ایجاد می کند، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. گام اول می تواند پیگیری نشانه ها و استفاده از قرص های مسکن باشد، اما در نهایت گزینه های درمانی مناسب برای نوجوانان نیز مشابه درمان بزرگسالان است.

جهت مشاهده انواع تب‌سنج کلیک کنید

اندومتریوز و ناباروری

در برخی موارد اولین یا تنهاترین نشانه اندومتریوز مشکل در باردار شدن است. ناباروری حدود یک سوم از زنان مبتلا به این بیماری را تحت تاثیر خود قرار می دهد. دلیل این امر هنوز به خوبی مشخص نشده است. ایجاد بافت های زخمی ممکن است مقصر اصلی این ماجرا باشد. خوشبختانه درمان های دارویی می تواند به این افراد کمک کند تا به ناباروری غلبه کنند. باردار شدن نیز به خودی خود می تواند برخی علائم این بیماری را بهبود بخشد.

اندومتریوز یا فیبروئید؟

اندومتریوز یکی از دلایل ایجاد دردهای شدید در دوران قاعدگی است. اما درد می تواند به دلیل شرایط دیگری همچون فیبروئید نیز ایجاد شود. فیبروم ها که رشد غیر سرطانی بافت عضله رحم هستند، می توانند گرفتگی های شدید و خونریزی بسیار سنگینی را در دوران قاعدگی ایجاد کنند. درد ناشی از اندومتریوز یا فیبروئید ممکن است در زمان های دیگر چرخه قاعدگی نیز بروز کنند.

اندومتریوز چگونه ایجاد می شود؟

هنوز پزشکان نمی دانند چرا بافت آندومتر در خارج از رحم رشد می کند، اما نظریه های مختلفی در این زمینه وجود دارد. به نظر می رسد وراثت نقش مهمی در این بیماری بازی می کند. همچنین ممکن است برخی سلول های اندومتر از بدو تولد در فرد وجود داشته باشد. نظریه دیگر نشان می دهد که خون قاعدگی حاوی سلول های آندومتر از طریق لوله فالوپ به عقب برمی گردد و به جای بیرون رفتن از بدن به داخل حفره لگن می رود. به نظر می رسد این سلول ها به اندام ها می چسبند و در نهایت به رشد خود ادامه می دهند و در اثر گذشت زمان باعث ایجاد خونریزی می  شوند. سلول ها از راه های دیگر نیز می توانند به سمت حفره لگن حرکت کنند، از جمله در حین عمل سزارین. معمولا زمانی که سیستم ایمنی بدن به خوبی کار نمی کند نمی تواند از شر این سلول ها خلاص شود.

سلول های قهوه ای که در اینجا مشاهده می کنید سلول های آندومتر برداشته شده از رشد غیر طبیعی در تخمدان هستند.

چه کسانی در خطر ابتلا به آندومتروز هستند؟

این بیماری بیشتر در زنانی دیده می شود که  شرایط زیر را دارند:

جهت مشاهده انواع کمد کنار تخت کلیک کنید

  • زنان بین سنین 20 تا 50 سال
  • زنانی که فرزندی ندارند.
  • زنانی که دوره قاعدگی آنها طولانی تر از ۷ روز است.
  • زنانی که چرخه قاعدگی کوتاه تر از ۲۸ روز دارند.
  • زنانی که دوره قاعدگی آنان قبل از سن ۱۲ سالگی شروع شده است.
  • زنانی که مادر یا خواهری دارند که اندومتریوز داشته است.

تشخیص: پیگیری علائم

الگوی علائم شما می تواند به شناسایی اندومتریوز کمک کند. این الگو شامل موارد زیر است:

  • زمانی که درد اتفاق می افتد
  • میزان شدت درد
  • مدت زمانی که درد طول می کشد.
  • تغییر یا بدتر شدن درد
  • دردی که فعالیت های روزمره شما را محدود می کند.

درد در طول رابطه جنسی، اجابت مزاج یا ادرار

تشخیص: معاینه لگن

پزشک شما ممکن است به منظور بررسی تخمدان ها، رحم و گردن رحم برای موارد غیر معمول، معاینه لگنی انجام می دهد. این معاینه گاهی اوقات می تواند کیست تخمدان یا زخم های داخلی که دلیل اندومتریوز  ایجاد شده اند، را تشخیص دهد. پزشک همچنین پزشک سایر مشکلات لگن که می توانند علائم مشابه اندومتریوز داشته باشند، را نیز بررسی می کند.

تشخیص: اسکن لگن

اگرچه تایید اندومتریوز با روش ها و تکنیک های اسکن به تنهایی ممکن نیست اما پزشک می تواند از سونوگرافی، سی تی اسکن یا ام آر آی برای کمک به تشخیص استفاده کند. این موارد می توانند رشد اندومتر بزرگتر یا کیست ها را نشان دهد. اسکن ها معمولا از امواج صوتی، اشعه ایکس یا میدان مغناطیسی با پالس فرکانس رادیویی برای ایجاد تصاویر استفاده می کنند.

تشخیص: لاپاراسکوپی

جهت مشاهده انواع صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

اگر شما مبتلا به اندومتریوز باشید، لاپاراسکوپی تنها روش مطمئن برای تشخیص آن خواهد بود. جراح  شکم را به کمک گاز و از طریق یک برش کوچک در ناف باد می کند. لاپاراسکوپ ابزاری برای مشاهده بدن است که از طریق برش وارد بدن می شود. جراح می تواند تکه های کوچکی از بافت را برای بررسی های آزمایشگاهی و تایید تشخیص بیماری بردارد، که به آن بیوپسی (نمونه برداری) می گویند.

درمان: داروهای مسکن

مسکن هایی همچون استامینوفن و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی همچون ایبوپروفن یا ناپروکسن معمولا به کاهش درد و گرفتگی کمک می کند. اما باید به خاطر داشته باشید که این داروها  تنها نشانه های بیماری را درمان می کنند و نه اصل بیماری را.

درمان: قرص های جلوگیری از بارداری

قرص های ضد بارداری خوراکی می تواند سطح استروژن و پروژسترون را در بدن کنترل کند که در نتیجه دوره های قاعدگی شما را کوتاه تر و سبک تر می کنند. آنها اغلب درد اندومتریوز را تسکین می دهند. پزشک ممکن است از بیمار بخواهد داروها را به صورت مستمر مصرف کند یا تنها از درمان پروژسترون استفاده نماید. درمان به کمک پروژسترون  از طریق تزریق وارد بدن بیمار می شود. علائم اندومتریوز ممکن است بعد از قطع مصرف این قرص ها دوباره باز گردد.

درمان: سایر درمان های هورمونی

این داروها دوران یائسگی را تقلید می کنند و به بیمار کمک می کنند از شر درد و علائم بیماری اندومتریوز در دوران قاعدگی خلاص شود. آگونیست های GnRH  مثل لوپرون (Lupron)، Synarel و زولادکس (Zoladex) از تشکیل هورمون های زنانه جلوگیری می کنند. این داروها ممکن است باعث گرگرفتگی، خشکی واژن، خستگی، تغییرات خلق و خو و تحلیل استخوان شوند. دانوکرین (Danocrine) به طور عمده تلاش می کند سطح استروژن بدن را پایین بیاورد. عوارض جانبی این دارو  شامل کاهش وزن، کوچک شدن سینه ها، ایجاد جوش و آکنه، رشد موهای صورت، تغییر خلق و خو و صدا و نواقص مادرزادی باشد.

درمان: برداشتن بافت ها

جهت مشاهده انواع ویلچر تاشو کلیک کنید

در طول لاپاراسکوپی جراح ممکن است غده ها یا چسبندگی های آندومتر قابل مشاهده را بردارد. بیشتر زنان بعد از این جراحی فورا از درد خلاصی می یابند.  با این حال، یک سال بعد از جراحی، حدود ۴۵ درصد از زنان بازگشت علائم خواهند داشت. با گذشت زمان احتمال بازگشت علائم نیز افزایش می یابد. هورمون درمانی بعد از جراحی می تواند نتایج آن را بهبود ببخشد.

درمان: جراحی باز

در موارد شدید ممکن است بیمار به لاپاراتومی یا همان جراحی باز شکم نیاز داشته باشد. این جراحی برای برداشتن بافت های اضافی  یا هیسترکتومی (برداشتن رحم و به احتمال زیاد تمام یا بخشی از تخمدان) استفاده می شود. اگرچه این درمان میزان موفقیت بالایی دارد، اما در ۱۵ درصد از زنانی که رحم یا تخمدان آنان خارج شده است، علائم اندومتریوز دوباره عود می کند.

باردار شدن همراه با اندومتریوز

بیشتر زنانی که به اندومتریوز مبتلا هستند مشکل باردار شدن ندارند. اما جراحی لاپاروسکوپی می تواند میزان بارداری زنانی که اندومتریوز متوسط تا شدید داشتند را افزایش دهد. اگر ناباروری همچنان ادامه داشته باشد، لقاح در شرایط آزمایشگاهی می تواند گزینه درمانی مناسبی باشد. اسپرم و تخمک در آزمایشگاه با هم ترکیب شده و جنین حاصل در رحم کاشته می شود.

مقابله با اندومتریوز

اگرچه روشی برای پیشگیری از اندومتریوز وجود ندارد اما شما می توانید  سبک زندگی خود را به گونه ای تغییر دهید که به بهبود این بیماری کمک کند. تمرینات ورزشی منظم می تواند با بهبود جریان خون و افزایش اندورفین درد را تسکین بخشد. طب سوزنی، یوگا، ماساژ و مدیتیشن نیز می تواند به تسکین علائم این بیماری کمک بسیار کند.

پایان یافتن اندومتریوز

جهت مشاهده انواع استندینگ فریم کلیک کنید

برای بیشتر زنان اندومتریوز با شروع یائسگی فروکش می کند. برخی زنان نیز در طول دوران بارداری خود شرایط بهتری را تجربه می کنند. در برخی موارد نشانه های این بیماری به سادگی از بین می رود. علائم این بیماری در حدود یک سوم از زنانی که به اندومتریوز خفیف مبتلا هستند، خود به خود بهبود می یابد.

منبع: بیماری اندومتریوز

وینکل بازدید : 35 شنبه 07 آبان 1401 نظرات (0)

حفظ یک رژیم غذایی سالم در دوران بارداری بسیار مهم است. در طول این زمان، بدن شما نیاز به مواد مغذی اضافی، ویتامین ها و مواد معدنی دارد. در حقیقت، شما ممکن است در طول سه ماهه دوم و سوم، به ۳۵۰ تا ۵۰۰ کالری اضافی در طول روز نیاز داشته باشید. رژیم غذایی  فاقد مواد مغذی کلیدی، می تواند بر رشد کودک تاثیر منفی داشته باشد. همچنین عادات بد غذایی و اضافه وزن نیز می تواند خطر ابتلا به دیابت بارداری و عوارض بارداری و زایمان را افزایش دهد.

انتخاب غذاهای سالم و مغذی، به سادگی می تواند به حفظ سلامتی شما و کودکتان کمک کند. با رژیم غذایی درست همچنین می توانید بعد از زایمان راحت تر وزن کم کنید. در این مقاله ۱۳ مواد غذای بسیار مغذی را که باید هنگام بارداری بخورید، معرفی می کنیم:

لبنیات

در دوران بارداری برای پاسخگویی به نیازهای رشدی جنین، نیاز به پروتئین و کلسیم اضافی دارید. محصولات لبنی شامل دو نوع پروتئین با کیفیت است: کازئین و کشک.

لبنیات بهترین منبع خوراکی کلسیم است و مقدار زیادی فسفر، ویتامین های مختلف B ، منیزیم و روی (زینک) را فراهم می کند. ماست، و مخصوصا ماست یونانی، برای زنان باردار بسیار مفید است. این ماست، نسبت به سایر محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری است. بعضی از انواع آن حاوی باکتری های پروبیوتیک هستند برای سلامت گوارش مفید است. افراد مبتلا به عدم هضم لاکتوز نیز ممکن است قادر به تحمل ماست، به ویژه ماست پروبیوتیک باشند. مصرف مکمل پروبیوتیک در دوران بارداری می تواند خطر عوارضی مثل پره اکلامپسی (preeclampsia) یا مسمومیت حاملگی، دیابت بارداری، عفونت های واژن و آلرژی را کاهش دهد.

خلاصه: لبنیات و مخصوصا ماست، انتخابی عالی برای زنان باردار است. با مصرف لبنیات می توان پروتئین و کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کرد.

حبوبات

این گروه غذایی شامل عدس، نخود فرنگی، لوبیا، نخود، سویا و بادام زمینی است. حبوبات منابع عالی گیاهی فیبر، پروتئین، آهن، فولات (B9) و کلسیم هستند که در دوران بارداری بدن شما بیشتر از سایر مواقع به این مواد نیاز دارد. فولات، یکی از انواع ویتامین های B است (B9). این ویتامین به خصوص در سه ماهه اول بارداری، برای سلامتی مادر و جنین بسیار مهم است.

جهت مشاهده انواع چکش معاینه کلیک کنید

با این حال، اغلب زنان باردار به اندازه کافی فولات مصرف نمی کنند. این فقدان، می تواند با افزایش خطر نقص لوله عصبی و وزن کم نوزاد هنگام تولد در ارتباط باشد. دریافت نکردن  فولات به میزان کافی، همچنین می تواند باعث شود که کودک در معرض ابتلا به عفونت ها و بیماری های بعد از تولد قرار گیرد. حبوبات، حاوی مقدار زیادی فولات هستند. یک فنجان عدس، نخود یا لوبیای سیاه می تواند ۶۵ تا ۹۰ درصد از فولات مورد نیاز شما را فراهم کند. علاوه بر این، حبوبات به طور کلی فیبر بالایی دارند. برخی از انواع آن نیز دارای آهن، منیزیم و پتاسیم است.

خلاصه: حبوبات منبع عالی فولات، فیبر و بسیاری از مواد مغذی دیگر هستند. فولات ماده مغذی بسیار مهمی در دوران بارداری است و ممکن است خطر برخی نقایص و بیماری های مادرزادی را کاهش دهد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی های شیرین سرشار از بتا کاروتن (beta-carotene) هستند. این ماده یک ترکیب گیاهی است که در بدن ما تبدیل به ویتامین A خواهد شد. ویتامین A برای رشد و همچنین برای تقسیم بیشتر سلول ها و بافت ها ضروری است. این ویتامین برای رشد جنین نیز بسیار مهم است. معمولا به زنان باردار توصیه می شود میزان مصرف ویتامین A خود را تا 10 تا 40 درصد افزایش دهند. با این وجود، توصیه می شود از مصرف مقادیر زیاد منابع حیوانی ویتامین A پرهیز شود، چرا که خوردن بیش از حد آن می تواند موجب مسمومیت شود.

بنابراین بتا کاروتن یک منبع بسیار مهم ویتامین A برای زنان باردار محسوب می شود.

سیب زمینی های شیرین، یک منبع عالی بتا کاروتن به شمار می آیند. حدود 100 تا 150 گرم سیب زمینی شیرین پخته شده می تواند کل نیاز روزانه شما را فراهم کند. علاوه بر این، سیب زمینی شیرین حاوی فیبر است که می تواند سیری را افزایش داده، باعث کاهش قند خون و بهبود سلامت گوارشی و توانایی حرکتی شود.

خلاصه: سیب زمینی شیرین یک منبع عالی بتا کاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند. ویتامین A برای رشد وتقسیم سلول های جنین در حال رشد مهم است.

ماهی سالمون  (قزل آلا)

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. بیشتر افراد، از جمله زنان باردار، در رژیم غذایی خود،  به میزان کافی امگا ۳ دریافت نمی کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ به ویژه زنجیره DHA  و  EPA در دوران بارداری ضروری هستند. این اسید ها به میزان فراوان در غذاهای دریایی یافت می شوند و به تشکیل مغز و چشم جنین کمک می کنند. اما با این وجود به دلیل وجود جیوه و دیگر آلاینده های موجود در ماهی های چرب، معمولا به زنان باردار توصیه می شود که مصرف غذاهای دریایی خود را به دو بار در هفته محدود کنند. این باعث شده است برخی از زنان از خوردن غذاهای دریایی به طور کامل، اجتناب کنند و در نتیجه امگا ۳ کمتری دریافت کنند. با این حال، مطالعات نشان داده است زنان بارداری که در هفته 2 تا 3 وعده ماهی چرب مصرف می کنند، مصرف امگا ۳ توصیه شده را افزایش داده و سطح EPA  و DHA خون آنها بیشتر خواهد بود.

همچنین ماهی آزاد یکی از منابع طبیعی ویتامین D است که در رژیم غذایی ما وجود ندارد. این ویتامین برای بسیاری از فرآیندهای بدن از جمله سلامت استخوان و عملکرد سیستم ایمنی بسیار مهم است.

خلاصه: ماهی سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا ۳  EPA و DHA است که برای رشد مغز و چشم نوزاد ضروری هستند. ماهی همچنین یک منبع طبیعی ویتامین D محسوب می شود.

جهت مشاهده انواع آینه فیزیوتراپی کلیک کنید

تخم مرغ

تخم مرغ، غذایی بسیار کامل است، چرا که حاوی تقریبا هر نوع ماده غذایی مورد نیاز شما می باشد.

یک تخم مرغ بزرگ حاوی ۷۷ کالری و همچنین پروتئین و چربی با کیفیت بالا و شامل بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. تخم مرغ ها یک منبع عالی کولین هستند. کولین برای بسیاری از فرآیندهای بدن ضروری است، از جمله توسعه و سلامت مغز. یک نظرسنجی رژیم غذایی در ایالات متحده نشان داد که بیش از ۹۰ درصد افراد کمتر از میزان توصیه شده کولین مصرف می کنند. مصرف کولین کم در دوران بارداری ممکن است خطر نقایص لوله عصبی را افزایش داده و احتمالا منجر به کاهش عملکرد مغز شود. یک تخم مرغ کامل حدودا حاوی ۱۱۳ میلی گرم کولین است که حدود ۲۵ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای زنان باردار است (۴۵۰ میلی گرم).

خلاصه: تخم مرغ یک غذای بسیار مغذی است و یک روش فوق العاده برای افزایش مصرف تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن به حساب می آید. تخم مرغ همچنین حاوی کولین، یک ماده مغذی ضروری برای سلامت و رشد مغز است

بروکلی و سبزیجات تیره و برگ دار

کلم بروکلی و سبزیجات سبز تیره، مانند کلم و اسفناج، حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز زنان باردار هستند. این سبزیجات سرشار از فیبر، ویتامین  C، ویتامین K، ویتامین  A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم هستند. علاوه بر این، بروکلی و سبزیجات برگدار دیگر، سرشار از آنتی اکسیدان هستند. این مواد همچنین حاوی ترکیبات گیاهی هستند که برای سیستم ایمنی و گوارش مفید اند. این سبزیجات با داشتن مقدار فیبر بالا، همچنین می توانند به جلوگیری از یبوست کمک کنند. این یک مشکل رایج در میان زنان باردار است. مصرف سبزیجات سبز و برگدار همچنین با کاهش خطر کم وزنی نوزاد به هنگام تولد مرتبط می باشد.

خلاصه: بروکلی و سبزیجات برگدار دارای بیشتر مواد مغذی هستند که زنان باردار نیاز دارند. این سبزیجات همچنین سرشار از فیبر هستند، که می تواند به جلوگیری یا درمان یبوست کمک کند.

گوشت بدون چربی

گوشت گاو و مرغ منبع خوبی از پروتئین با کیفیت هستند. علاوه بر این، گوشت گاو غنی از آهن، کولین و سایر ویتامین های B است که در طول بارداری بیشتر مورد نیاز بدن است. آهن یک ماده معدنی ضروری است که توسط گلبول قرمز به عنوان بخشی از هموگلوبین مورد استفاده قرار می گیرد. مهم است که اکسیژن به تمام سلول های بدن منتقل شود. زنان باردار نیاز به آهن بیشتری دارند، زیرا حجم خون آنها افزایش می یابد. این امر در سه ماهه سوم بارداری بسیار مهم است. سطح پایین آهن در اوایل و اواسط بارداری می تواند موجب کم خونی و کمبود آهن شود که خطر ابتلا به زایمان زودرس و وزن کم نوزاد هنگام تولد را دو برابر می کند. تامین نیاز آهن فقط با رژیم غذایی می تواند دشوار باشد، چرا که مخصوصا بسیاری از زنان باردار، نسبت به خوردن گوشت بی میل می شوند. با این حال، برای کسانی که می توانند گوشت مصرف کنند، خوردن گوشت قرمز به طور مرتب می تواند به افزایش مقدار آهنی که از طریق رژیم غذایی دریافت می شود، کمک کند. خوردن غذاهای غنی از ویتامین  C، مانند پرتقال یا فلفل دلمه ای، می تواند باعث افزایش جذب آهن از وعده های غذایی شود.

خلاصه: گوشت بدون چربی منبع خوبی از پروتئین با کیفیت است. گوشت گاو نیز سرشار از آهن، کولین و ویتامین B است که همه آنها مواد مغذی مهمی در دوران بارداری محسوب می شوند.

روغن جگر ماهی

جهت مشاهده انواع دستگاه لیزر زیبایی کلیک کنید

روغن جگر ماهی از کبد چرب ماهی ساخته شده است، به خصوص ماهی کاد. این روغن از اسیدهای چرب امگا ۳ EPA و DHA بسیار غنی به دست می آید  که برای رشد مغز و چشم ضروری هستند. روغن جگر ماهی، همچنین سرشار ازویتامین D است که بسیاری از افراد به میزان کافی آن را دریافت نمی کنند. این ماده می تواند برای افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی و یا مکمل امگا ۳ و یا ویتامین D مصرف نمی کنند، بسیار مفید باشد. مصرف کم ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به پره اکلامپسی (مسمومیت بارداری) در ارتباط است. این عوارض بالقوه خطرناک توسط فشار خون بالا، تورم دست و پا و پروتئین در ادرار مشخص می شوند. مصرف روغن جگر ماهی در اوایل دوران بارداری با افزایش وزن نوزاد هنگام تولد و کاهش خطر ابتلا به بیماری های گوناگون در زندگی کودک همراه است. یک قاشق غذاخوری از روغن جگر ماهی بیشتر از میزان مصرف روزانه امگا ۳، ویتامین D و ویتامین A دارد. با این حال، توصیه نمی شود که این ماده را بیش از یک قاشق غذا خوری در روز مصرف کنید، زیرا مصرف زیاد ویتامین A ، می تواند برای جنین خطرناک باشد. همچنین سطح بالای امگا ۳ ممکن است باعث کم خونی شود.

خلاصه: یک قاشق غذاخوری از روغن جگر ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین D و ویتامین A را به میزان لازم فراهم می کند. روغن جگر ماهی می تواند برای زنانی که غذاهای دریایی مصرف نمی کنند، بسیار مفید و ضروری باشد.

انواع توت

توت ها حاوی آب، کربوهیدرات های سالم، ویتامین  C، فیبر و ترکیبات گیاهی هستند. این میوه ها به طور کلی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C هستند که به بدن کمک می کند آهن را جذب کند. ویتامین C همچنین برای سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن اهمیت دارد. توت ها دارای شاخص نسبتا کم کلیسمی هستند، بنابراین نباید موجب افزایش شدید قند خون شوند. توت ها همچنین یک میان وعده خوب هستند زیرا حاوی آب و فیبر می باشند. آنها حاوی عطر و طعم و مواد مغذی زیادی  هستند، اما کالری کمی دارند.

خلاصه: توت ها حاوی آب، کربوهیدرات ها، ویتامین  C، فیبر، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی هستند. آنها می توانند به زنان باردار کمک کنند که مواد مغذی و مصرف آب خود را افزایش دهند.

غلات یا دانه های کامل

خوردن دانه های کامل به مقابله با افزایش کالری مورد نیاز برای بارداری بخصوص در سه ماهه دوم و سوم کمک می کند. دانه های کامل در مقایسه با دانه های تصفیه شده، دارای فیبر، ویتامین ها و ترکیبات گیاهی بیشتری هستند. جو و کوینولا همچنین حاوی مقادیر مناسبی از پروتئین هستند که در دوران بارداری مهم است. علاوه بر این، غلات کامل غنی از ویتامین B، فیبر و منیزیم هستند. همه اینها اغلب در رژیم غذایی زنان باردار کم است.

خلاصه: دانه های کامل سرشار از فیبر، ویتامین ها و ترکیبات گیاهی هستند. آنها همچنین غنی از ویتامین های B و منیزیم هستند که همه زنان باردار نیاز دارند.

آووکادو

آووکادو یک میوه غیر معمول است، زیرا حاوی مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع است. این میوه همچنین فیبر بالا، ویتامین B (به خصوص فولات)، ویتامین K، پتاسیم، مس، ویتامین E و ویتامین C دارد. آووکادو به دلیل محتوای بالای چربی های سالم، فولات و پتاسیم، انتخاب خوبی برای زنان باردار است. چربی های سالم کمک می کنند پوست، مغز و بافت جنین تشکیل شده و فولات می تواند به جلوگیری از نقص لوله عصبی کمک کند. پتاسیم ممکن است به کاهش گرفتگی عضلات پا کمک کند، یک اثر جانبی بارداری که برای بعضی از زنان رخ می دهد. آووکادو عملا پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد.

خلاصه: آووکادو حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب غیر اشباع، فیبر، فولات و پتاسیم است. این میوه می تواند به بهبود سلامت جنین و تسکین گرفتگی عضلات پا کمک کنند که در زنان باردار رایج است.

جهت مشاهده انواع ویلچر سی پی کلیک کنید

میوه های خشک

میوه خشک معمولا کالری، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی زیادی دارد. یک قطعه از میوه خشک حاوی همان مقدار مواد مغذی است که در میوه تازه وجود دارد، فقط بدون آب و در فرم بسیار کوچکتر است. بنابراین، یک میان وعده از میوه های خشک می تواند درصد زیادی از مصرف توصیه شده بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله فولات، آهن و پتاسیم را فراهم کند. آلو غنی از فیبر، پتاسیم، ویتامین K و سوربیتول (sorbitol) است. آنها مسهل های طبیعی هستند و می توانند در کاهش یبوست مفید باشند. خرما سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی است. مصرف منظم خرما در سه ماهه سوم می تواند به اتساع دهانه رحم کمک کرده و درد زایمان را کاهش دهد. با این حال، میوه های خشک نیز حاوی مقدار زیادی قند طبیعی هستند. بهتر است از انواع میوه های شیرین شده که حاوی قند بیشتری هستند اجتناب کنید. اگر چه میوه های خشک می توانند به افزایش کالری و مصرف مواد مغذی کمک کنند، اما معمولا توصیه نمی شود بیش از یک وعده در یک زمان مصرف شود.

خلاصه: میوه های خشک می توانند برای زنان باردار بسیار مفید باشند، زیرا آنها کوچک و حاوی مواد مغذی هستند. فقط اطمینان حاصل کنید که استفاده از آن ها را محدود کنید و از انواع شیرین شده اجتناب کنید.

آب

در طول بارداری، حجم خون تا ۱٫۵ لیتر افزایش می یابد. بنابراین، مهم است که بدنتان به طور کامل هیدراته بماند. جنین معمولا هر آنچه را که نیاز دارد دریافت می کند، اما اگر آب و مایعات کافی ننوشید، ممکن است دچار کم آبی شوید. علائم کم آبی عبارتند از سردرد، اضطراب، خستگی، بد خلقی و حواس پرتی. علاوه بر این، افزایش مصرف آب می تواند به کاهش یبوست و کاهش خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری، که در دوران بارداری رایج تراست، نیز کمک کند. توصیه می شود در طول روز حدود ۲ لیتر آب بنوشید، اما میزان آب مورد نیاز بدن، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عنوان یک برآورد، شما باید هر روز ۱ تا ۲ لیتر آب بنوشید. اما به خاطر داشته باشید که همچنین از غذاها و نوشیدنی های دیگر مانند میوه، سبزیجات، قهوه و چای نیز آب دریافت می کنید. به عنوان یک قاعده کلی، همیشه باید هنگام تشنگی آب بنوشید و تا زمانی که تشنگی شما رفع شود این کار را انجام دهید. خلاصه: نوشیدن آب به دلیل افزایش حجم خون در حین بارداری مهم است. هیدراتاسيون مناسب می تواند به جلوگیری از یبوست و عفونت های دستگاه ادراری کمک کند.

نکته پایانی

آنچه که در طول بارداری می خورید، بر روی میزان انرژی و سلامت شما تاثیر گذار است. همچنین ممکن است به طور مستقیم، سلامت و رشد کودک شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. از آنجا که کالری و مواد مغذی مورد نیاز نیز در این دوران افزایش می یابد، بسیار مهم است که مواد غذایی سالم را انتخاب کنید. افزایش وزن در دوران بارداری طبیعی است، اما مهم است که وزنتان را به روش سالم اضافه کنید. این برای شما، کودک شما و سلامت شما پس از بارداری، بسیار مفید است. لیستی که در این مقاله به آن اشاره شد، می تواند یک شروع خوب برای بارداری سالم باشد.

منبع: ۱۳ ماده غذایی که باید در بارداری بخورید

وینکل بازدید : 38 جمعه 06 آبان 1401 نظرات (0)

آیا به دنبال از دست دادن وزن تان هستید؟ اگر پاسخ مثبت است، پس باید مطمئن شوید که صبحانه شما که مهم‌ ترین وعده غذایی روزانه تان است، سالم باشد. خوردن دونات و کیک راهی برای خوردن یک صبحانه سالم نیست.

با این تفاسیر این سوال مطرح می شود که چگونه باید یک صبحانه سالم آماده کنید؟ در ابتدا مواد غذایی که کالری کمی دارند را انتخاب کنید. سپس مطمئن شوید که مواد غذایی شما دارای سطوح بالایی از مواد مغذی مانند پروتئین‌ و فیبر که شما را سیر نگه می دارند، هستند.

دانشمندان توضیح می دهند که مواردی که در قسمت زیر مطرح می شوند، بهترین انتخاب برای صبحانه ای که به سرعت وزن شما را کاهش می دهد هستند. در ادامه با ما همراه باشید.

آجیل

آجیل تعادل ایده‌ آل بین چربی ‌های سالم، پروتئین و فیبر را ارائه می ‌دهد و آن‌ ها را به یک افزودنی کامل برای صبحانه شما تبدیل می‌ کند. تحقیقات نشان داده ‌است که آجیل موجود در رژیم غذایی مدیترانه ‌ای، وزن شما را به شدت کاهش می ‌دهد.

مطالعه دیگری شامل ۶۵ بزرگسال بوده و اثرات یک رژیم غذایی کم کالری با روزانه ۸۴ گرم بادام در مقابل رژیم غذایی کم کالری با کربوهیدرات‌ های پیچیده را مقایسه کرد.

هر دو رژیم غذایی مقادیر مساوی از پروتئین‌ ها و کالری را داشتند. اما در پایان شش ماه، شرکت کنندگانی که بادام مصرف کرده بودند، ۵۶ درصد چربی بدن و ۶۲ درصد وزن بدن، بیشتر از کسانی که دارای رژیم غذایی کربوهیدرات ‌های پیچیده بودند، از دست دادند.

به یاد داشته باشید که آجیل نیز سرشار از کالری است. در نتیجه مهم است که مصرف خود را به حدود ۲۸ گرم در هر بار مصرف محدود کنید تا از انباشته شدن کالری موجود در بدن تان جلوگیری کنید.

مقداری آجیل را با گرانولا خانگی، پنیر خانگی (پنیر کاتیج) و یا ماست ترکیب کنید تا یک صبحانه مقوی و دلچسب درست کنید و در عین حال وزن تان را نیز کم کنید.

دانه کتان

دانه کتان دارای سطوح بالایی از فیبر ویسکوز، یک نوع فیبر قابل ‌حل است و آب را جذب می‌ کند تا یک ژل در سیستم گوارشی شما ایجاد کند. تحقیقات نشان می ‌دهند که فیبر محلول مخصوصا در کاهش سرعت هضم غذا موثر است که می ‌تواند به کاهش اشتها و کاهش جذب کالری کمک کند و در نتیجه به شما در کاهش وزن کمک می ‌کند.

جهت مشاهده انواع تجهیزات استریلیزاسیون و لندری کلیک کنید

مطالعات نشان می ‌دهند که قرار دادن دانه کتان در رژیم غذایی صبحانه می‌ تواند تاثیر زیادی بر کنترل اشتها و کاهش وزن داشته باشد.

یک مطالعه کشف کرد که مصرف نوشیدنی تهیه شده از دانه های کتان احساس سیری را افزایش داده و اشتها را به حداقل می ‌رساند. این در مقایسه با نوشیدنی شیرین شده با شکر بود.

مطالعه دیگری متشکل از ۱۸ مرد نشان داد که نان با فیبر بذر کتان، اشتها را کاهش داده و احساس سیری را در مقایسه با نان‌ های معمولی افزایش داده‌ است.

دانه های کتان چند منظوره هستند و به راحتی لذت بخش هستند. دانه های کتان زمینی را می توان بر روی غلات پاشید، با آب مخلوط کرد، و یا برای تهیه صبحانه به کار برد.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک گزینه صبحانه خوش‌ مزه و سالم است، به خصوص اگر می ‌خواهید وزن کم کنید. بلغورها کالری کمی دارند اما سرشار از پروتئین و فیبر هستند، دو ترکیب که کنترل وزن و اشتها را تحت ‌تاثیر قرار می ‌دهند.

به طور خاص، بلغور جو یک منبع غنی از بتا گلوکان است. ثابت شده‌ است که این فیبر، سلامت قلب، ایمنی و… را افزایش می ‌دهد. طبق تحقیقات، بتا گلوکان می‌ تواند میزان قند خون را به منظور جلوگیری از افزایش اشتها، متعادل کند.

مطالعه ای شامل ۱۴ بزرگسال با اضافه وزن نیز نشان می دهد که مصرف مقدار زیادی بتا-گلوکان منجر به افزایش سطح هورمون YY پپتید شده است که در تنظیم میزان مصرف غذا از طریق کاهش اشتها کمک می کند.

۲۳۵ گرم بلغور جو را با ۷۴ گرم تمشک، یک مشت بادام و ۷ گرم بذر کتان میکس کنید. شما یک صبحانه عالی سرشار از فیبر خواهید داشت.

دانه چیا

دانه چیا یک مکمل صبحانه کامل و عالی است که به شما کمک می کند سریع وزن کم کنید.

جهت مشاهده انواع فشارسنج عقربه ای کلیک کنید

این دانه ها غنی از فیبر هستند و می‌ توانند آب را جذب کنند تا یک ژل ایجاد شود که در معده شما منبسط می ‌شود، و سپس به شما کمک می ‌کند مدت طولانی‌ تری احساس سیری داشته باشید.

آن ‌ها همچنین دارای سطوح بالایی از پروتئین هستند. این می‌ تواند روند خالی شدن معده شما را کند کرده و میزان هورمون گرلین که برای تحریک گرسنگی تلاش می ‌کند را به حداقل برساند.

یک مطالعه با ۱۱ شرکت کننده بزرگسال نشان داد که مصرف دانه های چیا پخته در نان سفید، باعث کاهش سطح قند خون و اشتها می شود.

یک مطالعه ۳ ماهه دیگر که شامل ۱۹ بزرگسال بود، نشان داد که مصرف روزانه ۳۵ گرم پودر چیا به شدت سایز دور کمر و وزن بدن را کاهش می دهد.

سعی کنید یک صبحانه دانه چیا را با ترکیب ۲۸ گرم از دانه های چیا و ۲۴۵ گرم ماست آماده کنید.

دانه های چیا نیز می توانند با جو، اسموتی ها و چای مصرف شوند.

چای سبز

چای سبز یک جز مهم در اکثر مکمل‌ های سوزاندن چربی و قرص‌ های رژیمی است. این نوشیدنی به طور گسترده ای برای توانایی های چربی سوزی و متابولیسمش مورد مطالعه قرار گرفته است.

به عنوان مثال، مطالعه ای که شامل ۲۳ بزرگسال بود نشان داد که مصرف سه کپسول عصاره چای سبز باعث بهبود چربی سوزی به میزان ۱۷ درصد در نیم ساعت شده است.

مطالعه دیگری که شامل ۱۰ شرکت کننده بود نشان داد که عصاره چای سبز سرعت متابولیسم را افزایش داده است. همچنین سوزاندن کالری ‌های اضافی را در طول یک روز به میزان ۴ درصد افزایش داده ‌است.

یک مطالعه مشابه با ۳۱ شرکت کننده نشان داد که نوشیدن سه بار در روز از یک نوشیدنی که دارای کلسیم، کافئین و ترکیبات خاصی است که در چای سبزوجود دارد، تعداد کالری های سوخته شده را به ۱۰۶ کالری در روز ارتقا می دهد.

در نتیجه شما می ‌توانید با چای سبز به سرعت وزن کم کنید.

جهت مشاهده انواع ویلچر کلیک کنید

راه‌ های متعددی برای صرف چای سبز برای صبحانه وجود دارد. زمانی که چای سبز را درست می‌ کنید یک لیمو در آن بچکانید و مقداری عسل به اضافه مقداری زنجبیل یا نعناع به آن اضافه کنید.

کیوی

کیوی غنی از پتاسیم، ویتامین K و ویتامین C است. این میوه همچنین دارای سطح بالایی از فیبر است. شما می‌ توانید ۲۱ درصد از نیازمندی‌ های روزانه خود را از ۱۷۷ گرم کیوی دریافت کنید.

تحقیقات در ۸۳ زن نشان داد که رژیم غذایی با فیبر بالا در کاهش اشتها و تمایل به غذا موثر بوده‌ است در حالی که سایز دور کمر، چربی بدن و وزن بدن را کاهش می ‌دهد.

علاوه بر این، کیوی دارای نوع فیبر خاصی به نام پکتین است.

ثابت شده ‌است که پکتین باعث احساس سیری در فرد شده و اشتها را کاهش می ‌دهد و به شما کمک می‌ کند وزن تان را کم کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده کیوی یک ملین طبیعی است که حرکت روده شما را تحریک می کند.

کیوی ها از نظم و ترتیب پشتیبانی می ‌کنند و به شما کمک می‌ کنند که به طور موقت وزن خود را از دست بدهید.

برش های کیوی برای یک صبحانه مغذی فوق ‌العاده هستند. همچنین آن ‌ها می ‌توانند به غلات اسموتی ها و ماست اضافه شوند.

قهوه

بسیاری از مطالعات ثابت کرده‌ اند که فنجان قهوه ای که روزانه می نوشید می ‌تواند به کاهش وزن تان کمک کند. با توجه به محتوای کافئین، قهوه می‌ تواند با بهبود چربی سوزی و سوخت و ساز به کاهش وزن بدن کمک کند.

طبق تحقیقات در ۸ شرکت ‌کننده، مصرف کافئین میزان متابولیسم را ۱۳ درصد افزایش داده و تجزیه چربی ‌ها را ممکن ساخته‌ است.

جهت مشاهده انواع دستگاه فور استریل کلیک کنید

مطالعه دیگر شامل ۵۸،۱۵۷ بزرگ‌ سال نشان داد که قهوه می ‌تواند به کنترل وزن در طولانی ‌مدت کمک کند از این رو افزایش مصرف قهوه با افزایش وزن کم ‌تر در طول ۱۲ سال مرتبط بوده است.

از آنجا که قهوه نمی‌ تواند به عنوان یک صبحانه کامل مصرف شود، می‌ توانید آن را با غذای سالم دیگر جفت کنید تا صبحانه خود را ارتقا دهید.

دقت کنید که در استفاده از مکمل قهوه یا شکر زیاده‌ روی نکنید. این کار فقط کالری بیشتری به آن اضافه می ‌کند و برخی فواید سلامتی بالقوه قهوه را معکوس می‌ کند.

گریپ فروت

گریپ فروت جزء شناخته شده ای از رژیم های غذایی و برنامه های متعددی است که به که به شما کمک می‌ کنند وزن کم کنید. علاوه بر کم بودن کالری، آن‌ ها غنی از فیبر و محتوای آب هستند که به کاهش وزن کمک می‌ کنند.

بررسی ۹۱ شرکت‌ کننده، نشان داد که مصرف نیمی از گریپ ‌فروت قبل از غذا منجر به کاهش وزن می ‌شود. این مطالعه سه ماه طول کشید؛ افرادی که گریب فروت می‌ خوردند حدود ۱.۶ کیلوگرم از وزنشان را از دست دادند که این مقدار پنج برابر بیشتر از گروه کنترل بود.

مطالعه دیگری که شامل ۸۵ شرکت‌ کننده بود، نشان داد که مصرف آب گریپ‌ فروت یا خود گریپ ‌فروت قبل از یک غذای کم ‌کالری به مدت سه ماه چربی بدن را تا ۱/۱ درصد کاهش داده، میزان مصرف کالری را تا ۲۰ الی ۲۹ درصد کاهش داده و کاهش وزن را به میزان ۷.۱ درصد افزایش داده‌ است.

تکه‌ های گریپ ‌فروت تازه برای یک صبحانه متعادل عالی هستند. شما همچنین می توانید آن ها را به سالاد میوه، اسموتی ها، و پارفی (نوعی دسر سرد) اضافه کنید.

در صورتی که دارو مصرف می ‌کنید، حتما قبل از مصرف گریپ ‌فروت به پزشک تان اطلاع دهید. مصرف داروهای خاص با گریپ ‌فروت می ‌توانند تاثیر متقابل داشته و به طور بالقوه منجر به برخی عوارض جانبی شوند.

آیا صبحانه مهمترین وعده غذایی است؟

اگر صبحانه نخورید، چربی روی چربی انباشت می‌کنید، اینطور نیست؟ وقتی می‌خواهید وزن کم کنید، متخصصین تناسب اندام، بر سر صبحانه قسم می‌خورند، اما تحقیقات نشان داده‌اند که ارتباط بین وعده‌ی صبحانه و وزن شما ارتباط ضعیفی است، البته اگر ارتباطی وجود داشته باشد!

جهت مشاهده انواع الکتروسرجی کلیک کنید

گفته نشده که یک صبحانه‌ی سالم به شما کمک نخواهد کرد که روزتان را خوب شروع کنید، اما اگر صبحانه هم نخورید، وزنتان زیاد نخواهد شد.

تحقیق

تحقیقات جدیدی که در دانشگاه آلابامای بیرمنگام صورت گرفته است، این تصور که صبحانه بر وزن شما موثر است را به چالش کشیده است. شاید این تحقیق حساس‌ترین مطالعاتی باشد که تا به الان در این زمینه انجام شده است، چرا که تحقیقات قبلی تنها ارتباطی دو طرفه بین صبحانه و وزن یافته بودند، نه یک رابطه‌ی منطقی و علمی.

پس با وجود اینکه قبلا میزان زیادی از افرادی که دچار اضافه وزن بودند، ممکن بود جزو آن دسته‌ای باشند که صبحانه نمی‌خورند، امروزه دیگر نخوردن صبحانه گواهی بر تغییرات وزنی آنها نیست.

دیوید آلیسون، سرپرست محققان مرکز تحقیقات چاقی دانشگاه آلاباما، می‌گوید: «موضوع چاقی و کاهش وزن سرشار از عقایدی است که آزمایش نشده هستند، این یک اخطار بیدار باش برای همه‌ی ماست که از این پس هر توصیه‌ای که می‌شنویم مدرکش را هم بخواهیم.»

تعداد ۳۰۹ بزرگسال چاق و دارای اضافه وزن، در این تحقیق شرکت کردند، که بصورت اتفاقی تعدادی شان توصیه به خوردن صبحانه شدند و به تعدادی نیز گفته شد تا بدون صبحانه روزشان را آغاز کنند.

بعلاوه یک گروه کنترل نیز وجود داشت، که هیچ دستوری در مورد عادات صبحانه‌شان دریافت نمی‌کردند. بعضی‌ها در این گروه صبحانه می‌خوردند و بعضی ها نه.

نتیجه؟

در مورد اضافه وزن، هیچ گروهی نسبت به گروه دیگر پیشی نگرفت. و همین موضوع مطلبی را برای ما روشن ساخت، و آن اینکه صبحانه خوردن یا نخوردن، ارتباطی با کاهش وزن ندارد. با یک بازه‌ی ۱۶ هفته‌ای، این تحقیق نسبت به تمامی تحقیق‌های مشابه، طولانی‌تر بود.

با وجود این یافته، کسانی که قضاوت به آنها سپرده شده است، هنوز درباره ی اینکه صبحانه خوردن یا نخوردن تاثیری بر کنترل وزن دارد یا خیر، خاموشند.

علاوه بر این، در این تحقیق چیزهایی مثل سطح گرسنگی، سطح چربی بدن و متابولیسم در نظر گرفته نشده است. از آنجایی که وقتی بدنتان از غذا محروم شود، تمایل دارد تا کمتر هم کالری بسوزاند، هنوز هم امکانش وجود دارد که با نادیده گرفتن صبحانه، در طولانی مدت سوخت و ساز کندتان باعث افزایش وزن شود.

آیا باید صبحانه بخورید؟

جهت مشاهده انواع تیلت تیبل کلیک کنید

چه بخواهید وزن کم کنید و چه نه، هنوز هم صبحانه‌ای مغذی ایده‌ی خوبی است. مغز و عضلات شما برای اینکه به خوبی عمل کنند، به کربوهیدرات احتیاج دارند. همچنین مقدار کالری که از صبحانه دریافت می‌کنید شما را شاداب و پر انرژی خواهد کرد.

برای اینکه به بدنتان کمک کنید تا صبح جان بگیرد، می‌توانید یک‌کاسه جو دو سر به اضافه‌ی شیر بادام و انواع توت، و یا یک املت تخم مرغ بهمراه اسفناج و قارچ را امتحان کنید. دونات و کورن‌فلکس‌های شیرین را هم فراموش کنید، آن‌ها سرشار از کالری‌های تهی هستند. پس از خوردن آن‌ها به سرعت دوباره گشنه‌تان خواهد شد!

اگر کاهش وزن را در نظر نگیریم، یک صبحانه‌ی متعادل به شما کمک خواهد کرد تا سلامت بدنتان را حفظ کنید.

منبع: صبحانه چه بخوریم لاغر شویم؟

وینکل بازدید : 32 جمعه 06 آبان 1401 نظرات (0)

وکیل دعاوی حقوقی معمولاً در پرونده هایی مانند اختلافات خانوادگی، طلاق، مناقشات مالی میان افراد، اختلافات معاملاتی و اقتصادی ورود می کند. گستردگی دعواهای حقوقی در جوامع امروزی سبب استفاده روز افزون از تخصص چنین وکلایی شده است. از طرفی دعواهای حقوقی بسیار متنوع هستند و افراد زیادی با نوعی از آن درگیر هستند. لازم به توضیح است که زمانی به حضور چنین وکیلی نیاز است که دعواهای حقوقی میان افراد به وجود بیایند. از این رو افراد برای دست‌یابی به حقوق خود و جبران خسارات وارده به وکیل حقوقی مراجعه می کنند.

مشاوره وکیل حقوقی در چه زمینه هایی است؟

وکیل دعاوی حقوقی در زمینه های مختلف حقوقی قادر به ارائه مشاوره به موکل خود است. از آنجا که موضوعات حقوقی بسیار متنوع هستند بهتر است وکیل تنها در یک یا دو زمینه بخصوص فعالیت کند و در موضوعاتی که دارای تجربه و تخصص باشد اقدام به ارائه مشاوره کند. نحوه تنظیم دادخواست، نحوه دفاع افراد از خود در دادگاه و مراحل رسیدگی به دعوا از جمله مواردی هستند که وکیل می تواند در خصوص آن ها مشاوره دهد.

وکیل دعاوی حقوقی کیست؟

وکیل دعاوی حقوقی کسی است که دارای تحصیلات عالی در رشته حقوق باشد و سال ها در این زمینه اقدام به نوشتن چندین مقاله و حتی رساله کرده باشد. همچنین با پشتوانه دانش خود در موضوعات و مسائل مختلف حقوقی به شکلی کاملاً تخصصی وکالت افراد را قبول کند.

نکته: وکالت تخصصی به این معنی است که یک وکیل فعالیت خود را تنها در یک موضوع خاص خلاصه کند. از آنجا که قبول وکالت در دعواهای حقوقی به تخصص و تجربه و دانش بالایی نیاز دارد بهتر است وکالت خود را به وکیلی با سابقه و آگاه سپرد.

اقدامات وکیل دعاوی حقوقی

وکیل دعاوی حقوقی بعد از قبول وکالت موکل خود اقدامات مؤثری در جهت گرفتن حقوق او انجام می دهد. این اقدامات شامل موارد ذیل هستند:

● تنظیم دادخواست.

●تنظیم لایحه دفاعیه.

● تنظیم لایحه اعتراض به حکم بدوی.

●درخواست تجدید نظرخواهی.

● تقاضای ارجاع پرونده به کارشناسی.

●جمع آوری ادله و شواهد محکم و ارائه آن ها به دادگاه.

●دادن اطلاعات مفید و کاربردی به موکل خود.

مزایای مشاوره با وکیل دعاوی حقوقی

مشورت با وکیل دعاوی حقوقی دارای مزایا و فواید بسیاری است. به همین دلیل امروزه افراد به محض روبه رو شدن با دعواهای حقوقی پیش از هر اقدامی با یک وکیل متخصص مشورت می کنند. در جلسه مشاوره وکیل حقوقی تمامی نکات و مسائل مربوط به دعوا را بررسی می کند. سپس نتیجه را به اطلاع موکل خود می رساند. همچنین موکل خود را در جریان اقدامات صورت گرفته قرار می دهد. در صورت مشورت با چنین وکیلی پرونده در مدت زمان اندکی به جریان می افتد. در نتیجه سریع تر به نتیجه می رسد. بنابراین از هدر رفت وقت و هزینه افراد جلوگیری می شود.

تخصص های یک وکیل حقوقی در چه زمینه هایی است؟

یک وکیل دعاوی حقوقی می تواند در زمینه های مختلف تخصص لازم را کسب کند. انواع تخصص های حقوقی این نوع وکیل شامل موارد ذیل هستند.

● تخصص حقوقی در زمینه‌ حقوق تجارت.

●       تخصص در زمینه امور مالی.

●       تخصص حقوقی در زمینه تمامی مسائل خانواده اعم از طلاق، حضانت فرزندان، پرداخت نفقه و غیره.

● تخصص حقوقی مربوط به امور کیفری.

● تخصص حقوقی در مسائل حقوق مدنی مانند انواع قراردادهای مربوط به ارث و میراث، قراردادهای معین و غیر معین، قراردادهای حق شفعه و غیره.

اهمیت مراجعه به وکیل دعاوی کیفری

با اندکی دقت و در نظر گرفتن میزان گستردگی ارتباطات و مناسبات اجتماعی و همچنین ایجاد مناقشه و اختلاف میان افراد مختلف جامعه می توان به اهمیت مراجعه به وکیل دعاوی حقوقی پی برد. همچنین افراد جهت رفع اختلافات خود با سایر افراد مجبور هستند به مراجع قضایی مراجعه کنند. از آنجا که رسیدگی قضایی به اختلافات باید بر اساس و در چهارچوب قانون صورت بگیرد. بدهی است که رعایت این قوانین زمان بر خواهد بود. همچنین افراد عادی از تخصص کافی برای پیگیری پرونده خود برخوردار نیستند. به همین دلیل است در دادگاه نمی توانند آن طور که باید و شاید به حقوق خود دست پیدا کنند. همچنین طرح شکایت و رسیدگی به دعواهای حقوقی مستلزم صرف وقت بسیار است. به همین دلیل اغلب افراد نمی تواند وقت کافی به انجام این کار اختصاص دهند.

هزینه حق الوکاله وکیل دعاوی حقوقی

حق الوکاله وکیل دعاوی حقوقی بر اساس فاکتورهای مهمی تعیین و محاسبه می شود. پیش از ذکر این فاکتورها لازم است بدانید که معمولاً هزینه وکالت در حین رسیدگی به پرونده و انجام مراحل دادرسی تعیین می شود. نوع پرونده، مدت زمان صرف شده جهت به سرانجام رساندن پرونده، تخصص وکیل و سابقه او از جمله فاکتورهای تعیین کننده دستمزد یک وکیل حقوقی هستند. به طور کلی هرچه پرونده پیچیده تر باشد هزینه رسیدگی به آن توسط وکیل بالاتر خواهد بود اما یقیناً انصاف وکیل نیز در این باره بی تأثیر نیست.

تأثیر وکیل متخصص امور حقوقی بر پرونده حقوقی

بهتر است بدانید زمانی که از یک وکیل دعاوی حقوقی سخن به میان می آید. دقیقاً منظور وکیل متخصص در حوزه مسائل حقوقی است. بنابراین چنین وکیلی به طور حتم تأثیر مثبتی بر روی فرایند روند دادرسی پرونده می گذارد. وکیلی که در زمینه موضوعات حقوقی فعالیت می کند به طرز فوق العاده ای با قوانین مربوطه آشنایی دارد. بنابراین به خوبی قادر است به کمک دانش و علم خود دعوای مربوطه را تشخیص دهد. سپس متناسب با آن اقدام به تنظیم دادخواست کند. به طور حتم تنظیم یک دادخواست مناسب می تواند بر روی رأی نهایی دادگاه تأثیرگذار باشد.

کلام پایانی

وکیل دعاوی حقوقی از جمله وکلای پایه یک دادگستری است که در اغلب مواقع به صورت هم‌زمان درگیر چندین پرونده است. دلیل این امر هم تعداد بالای پرونده ها و دعواهای حقوقی است. همچنین اکثریت قریب به اتفاق وکلای دادگستری در زمینه مسائل حقوقی فعالیت می کنند. بنابراین به راحتی می توان به چنین وکلایی دسترسی پیدا کرد و پرونده حقوقی خود را به آنان سپرد. با این حال لازم است بدون تحقیق درباره سابقه و عملکرد وکیل مورد نظر از بستن قرارداد با او خودداری کرد.

منبع : همه چیز درباره وکیل دعاوی حقوقی

وینکل بازدید : 45 پنجشنبه 05 آبان 1401 نظرات (0)

وکیل دعاوی تجاری یک وکیل پایه یک دادگستری است که طی سال های اخیر به شدت فعال و معروف شده است. زیرا وسیع بودن حوزه تجارت و زد و بندهای ایجاد شده در آن سبب ایجاد مناقشات و اختلافات متعدد میان افراد شده است. علاوه بر آن مراکز تجاری عظیم برای پیش برد اهداف و برنامه های خود همواره به افرادی متخصص و با تجربه در زمینه قانون و حقوق نیاز دارند. بنابراین طبیعی است که به دنبال استخدام چنین وکیلی برای دست‌یابی به اهداف خود باشند. اما واقعاً این وکیل چگونه وکیلی است؟ و چه وظایفی بر عهده دارد؟ و مزایای استفاده از دانش و تجربه او چیست؟ جواب این پرسش ها و بسیاری پرسش های دیگر را در متن ذیل خواهیم داد.

دعاوی تجاری چیست؟

وکیل دعاوی تجاری دعواها و شکایت مرتبط با امور تجاری را شامل موارد و مسائل ذیل می داند.

●       سو استفاده از اختراع ثبت شده به نام دیگران.

● کپی طرح های صنعتی.

● نقض و زیر پا گذاشتن حقوق علائم تجاری.

● باطل شدن گواهینامه علامت تجاری بنا به دلایل خاص.

●  باطل شدن ورقه اختراع ثبت شده.

● ابطال گواهینامه و تصدیق طرح های صنعتی.

●  درخواست مطالبه وجه چک.

●       باطل شدن صورت جلسه هیئت مدیره.

وکیل دعاوی تجاری کیست؟

وکیل دعاوی تجاری به وکیلی گفته می شود که در خصوص مسائل تجاری دارای دانش و تجربه ای بالا است. بنابراین قادر است وکالت افراد را در خصوص پرونده ها و دعواهای تجاری بر عهده بگیرد. همچنین او با تکیه بر توانایی خود در زمینه حل مسائل تجاری قادر است در مراجع قضایی به دنبال گرفتن حق موکل خود باشد. علاوه بر آن او شخصی است که تسلط بالایی بر قوانین تجاری دارد. همچنین چنین وکیلی به خوبی با انواع کسب و کارها و شرکت‌های تجاری آشنایی داشته و آئین نامه های مربوطه را از بر است.

چه دعواهایی نیاز به دخالت وکیل دعاوی تجاری دارند؟

به طور کلی برای رسیدگی به تمامی امورات و موضوعات تجاری وجود یک وکیل دعاوی تجاری لازم و ضروری است. اما در برخی از موارد این نیاز به شدت احساس می شود که از آن جمله می توان به دعواهای ذیل اشاره کرد.

● دعوای شرکت ها.

● مالکیت فکری.

●  دعوای شرکت ها با افراد حقیقی.

●  دعوای مراکز تجاری با افراد حقیقی و حقوقی.

● پرونده های مالکیت معنوی.

چگونگی اعطای وکالت به وکیل دعاوی تجاری

یکی از مسائل مهمی که در خصوص رسیدگی به پرونده های تجاری مطرح است نحوه دادن وکالت به وکیل دعاوی تجاری می باشد. بر خلاف اعطای وکالت در سایر بخش ها دادن وکالت به وکیل تجاری دارای فرایند خاصی است و به راحتی استخدام وکیل در حوزه های دیگر نیست. اعطای وکالت به یک وکیل تجاری باید از سوی افرادی صورت بگیرد که در رأس شرکت یا امور تجاری مربوطه قرار دارند. سپس لازم است به صورت قانونی وکالت او به ثبت برسد. حتی در خصوص شرکت های تجاری باید دادن وکالت به صورت رسمی در روزنامه های کثیرالانتشار اعلام شود.

نقش مدیر تجاری در رسیدگی به امور شرکت ها

پیش از هر چیز لازم است بدانید یک وکیل دعاوی تجاری بعد از اخذ وکالت از سوی شرکت مربوطه به صورت غیر مستقیم در امور مالی آن دخالت می کند. چنین وکیلی قادر است در مورد مسائل مالی و میزان سود و زیان راهنمایی های ارزنده ای در اختیار افراد و هیئت مدیره قرار دهد. نکته بسیار مهم بعدی که تنها از عهده یک وکیل تجاری بر می آید موضوع مالیات شرکت ها است. چنین وکیلی می تواند مشاوره های مثبتی در این باره به افراد ارائه دهد. همچنین وکیل قادر است در خصوص چگونگی صدور چک توسط مدیر و یا هیئت مدیره و همچنین نحوه نگارش آن مشاوره های حقوقی بی نظیری ارائه دهد.

نقش وکیل دعاوی تجاری در کاهش شکایات مربوط به بیمه کار

کاهش دعواها و شکایات مرتبط با بیمه کار از جمله فواید انکار ناپذیر استفاده از مشاوره وکیل دعاوی تجاری است. چنین وکیلی به خوبی می تواند راجع به مسئولیت صاحبان مشاغل و مدیران در خصوص به کار گیری نیروی کار و استخدام کارمندان و کارگران مشاوره بی نقصی ارائه دهد. نحوه پرداخت حقوق و مزایای، چگونگی بستن قرارداد و پرداخت حق بیمه از دیگر موارد مهمی هستند که یک وکیل تجاری رسیدگی به آن ها را در رأس کار خود قرار می دهد.

اهمیت استخدام وکیل دعاوی تجاری

اغلب کسب و کارها و شرکت‌ های تجاری بزرگ پیش از شروع فعالیت خود اقدام به استخدام وکیل دعاوی تجاری می کنند. چنین شرکت و کسب و کارهایی به خوبی این مسئله را درک کرده اند که انجام مشاوره و کسب راهنمایی از وکیل تجاری نوعی تضمین قانونی برای فعالیتشان است. همچنین انجام چنین کاری باعث می شود تا درصد اشتباه آنان در امور تجاری به طرز چشمگیری پایین بیاید.

نکته: وکلای تجاری موظف‌اند در حل مشکلات حوزه تجارت موکل خود نهایت سعی و تلاش خود را به کار بگیرند. همچنین با تکیه بر دانش و آگاهی خود و قوانین مربوطه امورات موکلین خود را به نحو احسنت به انجام برسانند.

ویژگی های وکیل دعاوی تجاری

وکیل دعاوی تجاری باید دارای ویژگی ها و مشخصه های بارزی باشد که برخی از آنان عبارت‌اند از:

●       دارای پروانه وکالت باشد.

●       به روز باشد و از آخرین تغییرات قوانین تجاری و شرکت ها آگاه باشد.

●       تسلط کاملی بر موارد علمی و تخصصی تجارت داشته باشند.

●       از تجربه بالایی برخوردار باشد.

●       پرونده ها و دعاوی تجاری بسیاری را به سرانجام رسانده باشد.

●       دارای تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی باشد.

●       از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد.

وقت شناس و منظم باشد.

●       در زمان مشخص شده اقدامات لازم را به انجام برساند.

●       آگاهی کاملی درباره نحوه تنظیم دادخواست و شکایت داشته باشد.

سخن پایانی

در صورتی که برای پیشبرد امور تجاری خود نیاز به وکیل دعاوی تجاری دارید بهتر است پیش از هر اقدامی درباره نوع فعالیت و ویژگی های چنین وکیلی تحقیق کنید. همچنین از میزان آگاهی و دانش او مطمئن شوید. زیرا به روز بودن اطلاعات و آگاهی یک وکیل از جمله ویژگی های بارزی هستند که در دادن وکالت به او باید به آن توجه کرد.

منبع : همه چیز درباره وکیل دعاوی تجاری

تعداد صفحات : 40

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 394
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 305
  • بازدید سال : 9,734
  • بازدید کلی : 39,167