loading...
وینکل
وینکل بازدید : 32 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

درد دندان در آوردن ۱-پیشنهاد می شود به او چیزی برای جویدن بدهید. ۲-تسکین دادن لثه ها درمان درد دندان در آوردن

دردی که کودک هنگام در آوردن دندان میکشد برای او و والدین بسیار دشوار است.درمانهای خانگی کمک بزرگی میکند. در موارد زیر با پزشک تماس بگیرید:

  • کودک شما تب بالای ۳۸ دارد، مبتلا به اسهال و خشکی شده باشد، و یا نظر بدخو باش . اینها علائم معمول در آوردن دندان می باشند.

درد دندان در آوردن

 

۱-پیشنهاد می شود به او چیزی برای جویدن بدهید.

جهت مشاهده و خرید انواع ساکشن جراحی کلیک کنید

  • به او دندان گیر پلاستیکی محکم بدهید.
  • از دادن دندان گیرهایی که با مایع پر شده باشند جلوگیری کنید چرا که ممکن است سوراخ شود. دندان گیرهایی که فریز میشوند هم مناسب نیستند چرا که ممکن است خیلی سرد یا سفت باشند.

 

۲-تسکین دادن لثه ها

  • به آرامی لثه ها را با یک لیف مرطوب یا انگشت تمیز ماساژ بدهید.
  • اگر فرزند شما غذاهای جامد می خورد، به او ماست سرد و یا پوره سیب سرد بدهید.

 

۳-اگر متخصص کودک پیشنهاد کرد ، به کودک دارو بدهید.

  • به او استامینوفن کودکان بدهید تا درد را تسکین دهد. به او ایبوپروفن ندهید مگر اینکه کودک حداقل ۶ ماهه باشد.
  • از داروهای موضعی که دارای بنزوکائین هستند استفاده نکنید، چرا که این داروها دارای اثرات جانبی خطرناکی هستند. بنزوکائین در داروهای بدون نسخه مانند اوراژل اطفال یافت میشود.

 

۴-از ایجاد بثورات جلوگیری کنید.

مشخصات و قیمت انواع ترالی لگن

  • پارچه ای در دست داشته باشید تا آب دهان روی چانه او را پاک کنید چرا که موجب جوش های ریز روی چانه می شود.

 

 

  • HealthyChildren.org: “Teething: 4 to 7 Months.”
  • MedlinePlus: “Teething.”
  • webmd

منبع تصاویر 

  • brunet
  • aafp

 

فروش ویژه انواع تخت سی پی ار وینکل پلاس


منبع: https://rastineh.com/teething-pain/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل بازدید : 31 سه شنبه 06 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

این دردها در بدن را جدی بگیرید؟ این دردها در بدن را جدی بگیرید؟

این دردها در بدن را جدی بگیرید؟

دردهای خطرناک ، درد هایی هستند که به مدت طولانی در بدن فرد را آزار می دهند

 

درد در بدن انسان یک علامت و زنگ هشدار است و به عبارتی یعنی در سیستم طبیعی بدن اختلالی بوجود آمده است. به‌هر حال دانستن اینکه منشا هر درد به چه عامل یا عواملی بازمی‌گردد، می‌تواند در پیگیری و درمان موثر باشد. به همین دلیل بد نیست با چند درد و دلایل به وجود آمدن آنها بیشتر آشنا شویم.

 

جهت مشاهده و خرید انواع کامپوزیت نانوهیبرید کلیک کنید

بعضی از دردها عمق شان کم است و نیازی به پیگیری اورژانسی نیست ولی در مواردی ، دردهایی در بدن وجود دارد که نیاز به بررسی سریع پزشک دارند بطور کلی دردهایی که اهمیت بیشتری دارند و نیازمند به بررسی جدی متخصص هستند دارای چند مشخصه اند.

 

دردهایی که بصورت حاد و ناگهانی شروع می شوند ، دردهای اسپاسمی و گرفتگی بخصوص در ناحیه شکم همراه با تهوع و استفراغ باشد و در 2 طیف سنی کودکان و بزرگسالان مشاهده می شود این نوع درد ها طبیعی نیستند و باید سریع به پزشک مراجعه کرد . گروه دیگری از درد های خطرناک ، درد هایی هستند که به مدت طولانی در بدن ، فرد را آزار می دهند که این نوع ممکن است شدتی نداشته باشد اما مدت زمان زیادی فرد با آن دست و پنجه نرم می کند این نوع درد ها نیز درد های طبیعی نیستند و نیاز بررسی پزشک دارد .

 

دردهای دیگری هم وجود دارند که با مصرف هر نوع مسکن و دارو باز هم قابل کنترل نیستند ، به عبارتی فردی که دچار سردرد ، پا درد ،دست درد و ... است و با خوردن مسکن دردش آرام نمی شود باید سریع تر به اورژانس مراجعه کند چرا که این نوع از درد های غیر قابل کنترل بسیار خطرناک هستند.درد هایی که با علایمی مانند درد با تهوع ، درد با تنگی نفس ، درد با سرگیجه و ... همراه می گردند جز عامل های خطرناک و جدی هستند که نیاز به بررسی اساسی دارد. هر کدام از علائم ذکر شده می تواند یک بیماری مهلک را در پی داشته باشد .

 

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی پانسمان استیل کلیک کنید

درد در ارگان های حیاتی بدن مانند مغز ، قلب ،ریه و ....بسیار مهم و حائز اهمیت است . از میان انواع دردهای مزمنی که ممکن است برای افراد پیش بیاید، درد در ناحیه قفسه سینه نگران کننده ترین آنها است. دردهایی مانند احساس فشار شدید به قفسه سینه، درد در نزدیک بازوها، تنگی نفس بخاطر فشار به سینه و دردهای مشابه در دسته دردهای جدی طبقه بندی می شوند .

 

دردهایی که در ناحیه کمر ایجاد می شوند نیز باید جدی گرفته شود. کمردرد از دردهای شایع بسیاری از افراد مسن است. متخصصان تاکید می کنند که اگر دردهای ناحیه پشت، در فردی بیش از دو هفته به طول بیانجامد، بهتر است فرد تحت مراقبت های پزشکی قرار گیرد. چرا که این دردها می توانند به ناتوانی های جدی حرکتی در آینده منجر شوند.

 

افراد ممکن است به هر دلیلی و در جریان شیوه غلط زندگی با جابه‌جایی دیسک و فشار عصب نخاعی دچار مشکل شده باشند و این دردها را گاهی خفیف و گاهی شدید تجربه کنند اما همیشه با آن سروکار دارید پس نسبت به آن بی‌تفاوت نباشید مخصوصا اگر گهگاه با بی‌حسی دست یا پا نیز مواجه شدید. بی‌توجهی به این درد خطر آسیب‌دیدگی دائمی عصب نخاعی را به همراه خواهد آورد.

 

جهت مشاهده و خرید انواع استند فایل کلیک کنید

افراد حتما باید حواسشان به سردردهای ناگهانی که دچار می شوند باشد چرا که سردرد ها انواع مختلفی دارند .سردردهایی وجود دارند که به هیچ یک از عوامل محیطی ارتباط ندارند؛ این سردردها به‌طور ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند، به مرور شدت می‌گیرند؛ به گونه‌ای که فرد نسبت به نور و صدا دچار حساسیت می‌شود.این سردردها می‌توانند در گروه سردردهای میگرنی قرار بگیرند. این سردردها می‌توانند هر روز یا هر چند روز یک بار سراغ‌تان بیایند.سردردهای دیگری نیز هستند که ناگهانی سراغ‌تان می‌آیند و با علائمی مثل کاهش بینایی، حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن هوشیاری و بی‌حسی به ویژه در ناحیه سر همراه هستند؛ این سردرد ها طبیعی نیستند و خود شخص تفاوت اش را با سردرد میگرنی تشخیص می دهد و توصیه می شود در این نوع از سردرد ها حتما به متخصص مراجعه کنند .منبع:salamatnews.com


منبع: https://www.beytoote.com/health/malady-remedy/pain-body1-seriously.html
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل بازدید : 34 دوشنبه 05 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

آیا چربی، شما را چاق می‌کند؟ کالری‌ها و چربی‌های تک غیراشباع در آووکادو آووکادو برای کاهش چربی استفاده از آووکادو برای کاهش وزن

یک استدلال رژیمی ثابت‌نشده اما همچنان پابرجا، این باور ساده است که ما فقط با خوردن چربی، چربی اضافه می‌کنیم. اما اینکه اسیدهای چرب مصرفی ما چگونه باعث افزایش یا کاهش وزن می‌شوند، بسیار پیچیده‌تر از اینهاست.

یکسان دانستن همه‌ی چربی‌ها و دوری از همه‌ی آنها _ کاری که بسیاری از متخصصین تغذیه و پزشکان همچنان انجام می‌دهند _ در اپیدمی جهانی چاقی نقش دارد. حقیقت این است که چربی‌های رژیمی سالم مانند آنهایی که در آووکادو وجود دارند، درواقع می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. در این مقاله از راستینه دلیل این مسئله را توضیح می‌دهیم.

 

آیا چربی، شما را چاق می‌کند؟

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

در سال‌های اخیر، بحث‌های زیادی پیرامون این مسئله وجود داشته که آیا چربی‌های اشباع‌شده واقعا آنقدر که تصور می‌شود، بد هستند! ثابت شده چربی‌های ترانس و هیدروژنه‌ی موجود در مارگارین و روغن‌های گیاهی تردکننده که در بسیاری از غذاهای فراوری‌شده بکار می‌روند، نه تنها باعث افزایش وزن می‌شوند بلکه به مشکلات سلامتی جدی مانند بیماری های قلبی نیز منجر می‌شوند.

همچنین شواهد علمی زیادی وجود دارد که افزایش قابل‌توجه در کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، یک عامل بسیار مهم‌تر در افزایش وزن است و آنها – نه چربی‌های اشباع‌شده – در پشت آمار روزافزودن چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن قرار دارند.

 

کالری‌ها و چربی‌های تک غیراشباع در آووکادو

در حالی که آووکادوها یک ماده‌ی غذایی نسبتا پرکالری هستند – ۱۰۰ گرم از این میوه حدود ۱۶۰ کالری دارد – بیش از دوسوم از آن کالری از اسید اولئیک می‌آید که یک اسید چرب تک غیراشباع است. مطالعات نشان داده‌اند چربی‌های تک غیراشباع مانند اسید اولئیک در مقایسه با چربی‌های اشباع، به احتمال بسیار بیشتری توسط بدن شما بعنوان یک منبع انرژی آهسته‌سوز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مشخصات و قیمت انواع تخت تیلت تیبل فیزیوتراپی

ثابت شده که افزایش مصرف چربی‌های تک غیراشباع در مقابل چربی‌های چند غیراشباع و کربوهیدرات‌ها باعث بهبود قابل‌توجه در حساسیت به انسولین و کنترل گلیسمیک – یک عامل مهم در افزایش وزن و ایجاد دیابت – می‌شود.

بعنوان یک مزیت سلامتی اضافه ثابت شده که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های امگا ۹ که آووکادو یکی از بهترین منابع آن است، توانایی کاهش سطوح خونی کلسترول لیپوپروتئین کم‌چگال بد و در عین حال افزایش کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (خوب) را دارد.

 

آووکادو برای کاهش چربی

چربی امگا ۹ به جذب ویتامین‌های محلول در چربی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در غذاهای مصرفی نیز کمک می‌کند.

مشخصات و قیمت انواع چسب آنژیوکت سفید

فواید سلامتی آووکادو به تنهایی بسیار شگفت‌انگیز اند. با این حال هنگامی که آنها را با سبزیجات برگ‌دار در سالادها یا با سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان مانند کدوی گردویی مصرف کنید، می‌توانند جذب عناصر مغذی در سایر غذاها را نیز بهبود ببخشند.

 

کاهش وزن و گرسنگی

بغیر از فواید سلامتی واضحی مانند دریافت ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتر از غذایی که می‌خورید، روشی که آووکادو جذب مواد مغذی در یک وعده‌ی غذایی را افزایش می‌دهد نیز می‌تواند به کاهش گرسنگی کمک کند.

دلیلش این است که احساس گرسنگی اغلب به نیاز واقعی بدن به مصرف غذای بیشتر مربوط نمی‌شود بلکه با چند عامل دیگر مرتبط است که بخش بزرگی از دلیل موفق نشدن بسیاری از افراد در رژیم‌های کاهش وزن هستند.

جهت مشاهده و خرید انواع اتوکلاو دندانپزشکی کلیک کنید

اولا بسیاری از ما تقریبا به اندازه‌ی کافی آب نمی‌نوشیم و بطور مرتب دچار کم‌آبی خفیف هستم و به این خاطر، تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیریم. دفعه‌ی بعدی که احساس گرسنگی کردید، سعی کنید یک لیوان آب بنوشید – مخصوصا قبل از خوردن هر میان‌وعده‌ی پرنمک که فقط تشنگی شما را افزایش خواهد داد.

در سایر اوقات خصوصا هنگامی که کمی قبل غذا خورده‌اید، احساس گرسنگی، روش بدن شما برای دریافت مقدار بیشتری از مواد مغذی موردنیازش است که در وعده‌ی آخر تأمین نشده است.

در مورد آووکادو با طعم چرب و کره‌ای، اسیدهای تک غیراشباع سالم، محتوای فیبر بالا، سطوح خوب پروتئین و خصوصا کربوهیدرات کم، شما یک ماده‌ی غذایی دارید که حس سیری را بطرز قابل توجهی افزایش می‌دهد.

آووکادو برخلاف محتوای چربی و کالری، توانایی خوبی در افزایش مواد مغذی دریافتی از یک وعده‌ی غذایی و برطرف کردن گرسنگی دارد که باعث می‌شود اکثر افراد با اضافه کردن آن به رژیم غذایی‌شان درواقع غذای کمتری مصرف کنند. به این ترتیب، آووکادو نه تنها برای افراد رژیمی مضر نیست بلکه وقتی به یک برنامه‌ی غذایی سالم اضافه شود، می‌تواند یک ماده‌ی غذایی موثر برای کاهش وزن باشد.

در مقابل، خوردن وعده‌های غذایی با کربوهیدرات بالا که شامل نان، سیب زمینی، ذرت، برنج و پاستا هستند، معمولا با نوسان شدید سطوح انسولین در خون باعث افزایش گرسنگی خواهد شد.

 

فروش ویژه انواع شیکر روناتور دیجیتال وینکل پلاس

کاهش وزن با آووکادو

انسولین یک هورمون قدرتمند است که گلوکز اضافی را از خون شما حذف می‌کند. انسولین این گلوکز اضافی را در مقادیر کم در کبد و عضلات ذخیره می‌کند اما هنگامی که آنها پر شوند، گلوکز را در سلول‌های چربی میان‌تنه‌ی شما جمع می‌کند.

مسئله‌ی بدتر اینکه، این فرایند ذخیره‌ی کربوهیدرات بعنوان چربی به طور منظم به کاهش قند خون منجر می‌شود. این به میل بیشتر به مصرف کربوهیرات منجر خواهد شد و این روند خودش را دوباره تکرار می‌کند.

به همین دلیل است که به آن لقب افت و خیز انسولین را داده‌اند. اما شما باید از خودتان برسید که آیا آن سرخوشی‌های کوچک ناشی از مصرف قند واقعا ارزش گرسنگی مداوم و خستگی و افزایش وزن ناشی از آن را که بسیاری از ما هر روز بربدن‌مان تحمیل می‌کنیم، دارد؟

تنها زمان مناسب برای یک وعده‌ی غذایی پرکربوهیدرات، شب قبل از یک ورزش سنگین است – آن هم در صورتی که سطح تناسب اندام شما در حال حاضر بالا باشد. برای اکثر ماها داشتن یک برنامه‌ی غذایی با شاخص گلیسمی پایین مانند غلات کامل، یک سطح انرژی پایدار و کاهش وزن طبیعی و موثر را به دنبال خواهد داشت.

فروش ویژه انواع تجهیزات کمکی ایستادن وینکل پلاس

در عوض، وعده‌های غذایی‌تان را بر مبنای سبزیجات مغذی، منابع سالم پروتئین و چربی‌های سالم مانند انواع موجود در آووکادو قرار دهید.

صبحانه درواقع مهم‌ترین وعده‌ی غذای روز برای کاهش وزن است. با درست کردن دستورات غذایی حاوی آووکادوی کم‌کربوهیدرات و پرپروتئین، می‌توانید گرسنگی‌تان را در اول صبح فروبنشانید و دیرتر از زمانی گرسنه شوید که نان تُست یا غلات صبحانه می‌خوردید.

یک شیوه‌ی غذا خوردن مانند این، راه حل یک کاهش وزن موثر است؛ نه شمارش کالری، گرسنگی دادن به خودتان یا اجتناب از تمام چربی‌ها.

مقاله مرتبط: ۴ حقیقت شگفت‌انگیز در مورد آووکادو!

 

مشخصات و قیمت انواع تخت بیمارستان

  • Healthiest Foods

منبع تصاویر 

  • livesmartinc
  • astroglide
  • eatthis
  • apeamac
  • realgist


منبع: https://rastineh.com/share-pin-email-using-avocados-for-weight-loss/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل بازدید : 31 دوشنبه 05 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

مراقبت از دندان‌های کودک را قبل از رشد آن آغاز کنید: بعد از رویش دندان‌ها نیز از آن مراقبت کنید: مراقب پوسیدگی دندان‌ها باشید: راههای مراقبت از دندانهای نوزاد

خوب حالا که دندان‌های کودک شما در حال رشد است، باید به فکر مراقبت از آن باشید. اگرچه دندان‌های شیری به طور موقت در دهان کودک قرار دارند، سلامت آن‌ها برای لثه کودک و به وجود آمدن دندان‌های دائم ضروری است. به همین خاطر باید مطمئن باشید که دندان‌های در حال رشد کودک به بهترین وجه ممکن مورد مراقبت قرار می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم ترفندها و نکاتی را برای مراقبت از دندان‌های کودک بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

مراقبت از دندان‌های کودک را قبل از رشد آن آغاز کنید:

حتی قبل از رشد دندان‌های شیری نیز باید دهان کودک را تمیز کنید. بعد از خوردن غذا یا شیر، لثه‌های کودک را با یک دستمال بسیار نرم و گرم تمیز کنید. همچنین می‌توانید از دستگاه‌های مخصوصی که برای اینکار وجود دارد استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که حجم زیادی از خمیردندان فلوردار نباید بلعیده شود. به این موضوع دقت داشته باشید. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این موضوع می‌تواند برای بدن سمی باشد.

بعد از رویش دندان‌ها نیز از آن مراقبت کنید:

بعد از اینکه رویش‌ دندان‌ها آغاز شد، مراقبت از آن‌ها را شروع کنید. بیشتر والدین بر این باورند که دندان‌های شیری کودک اهمیت زیادی ندارد زیرا با دندان‌های اصلی و دائمی جایگزین خواهند شد. اما به خاطر داشته باشید که دندان‌های شیری جای دندان‌های دائمی را حفظ می‌کنند و به کودک کمک می‌کنند غذا را بخورد و بجود. اگر مراقبت درستی از دندان‌های شیری صورت نگیرد، امکان پوسیده شدن آن وجود خواهد داشت. همین امر موجب عفونت لثه می‌شود که به آن ژنژیویت یا التهاب لثه می‌گویند. التهاب لثه به حالتی گفته می‌شود که در آن پلاک‌های دندانی در خط لثه تجمع پیدا می‌کند و باعث تحریک لثه و حساس شدن آن می‌شود. این موضوع می‌تواند بر روی فضای دندان‌های دائمی نیز تاثیر بگذارد.

فروش ویژه انواع یخچال نگهداري دارو وینکل پلاس

مراقب پوسیدگی دندان‌ها باشید:

اولین نشانه پوسیدگی در دندان کودک، تغییر رنگ و لکه‌های کوچکی است که بر روی آن ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی حفره‌های کوچکی بر روی دندان پدیدار خواهد شد. اینکه کودک خود را به همراه بطری شیر یا آب میوه به رختخواب می‌فرستید ایده خوبی نیست. چنین موادی دلایل اصلی ایجاد پوسیدگی دندان‌هاست. سعی کنید دهان کودک را همیشه تمیز نگه دارید.

دهان کودک را با آب بشویید:

بعد از هر وعده غذایی می‌توانید دهان کودک خود را با آب تمیز کنید. نوشیدن آب بعد از هر وعده می‌تواند دندان‌ها را تمیز کند. اما بهتر است از یک خمیردندان نرم برای اینکار استفاده کنید تا کودک به آن عادت کند. تا زمانی که کودک شما ۱۸ ماهه نشده است و غذای جامد مصرف نمی‌کند ممکن است به مسواک نیاز نداشته باشید. با اینحال می‌توانید به آرامی دندان او را با مسواک یا دستگاه مناسب پاکسازی کنید.

در سن ۲ سالگی از خمیر دندان استفاده کنید:

زمانی که کودک شما به سن ۲ سالگی رسید، خمیردندان مخصوص کودکان را به اندازه یک نخود بر روی مسواک بگذارید و با آن دندان‌های او را تمیز کنید. اگر زیاد در این مورد مطمئن نیستید می‌توانید تا سن ۳ سالگی کودک منتظر بمانید. در این سن کودک به اندازه کافی بزرگ شده است و خمیردندان را نمی‌خورد.

مشخصات و قیمت انواع سمان موقت زینک اکساید

مصرف فلوراید در کودکان را تنظیم کنید:

حتی اگر کودک شما از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده نمی‌کند نیز باید مقدار کافی از آن را برای بدن تامین کنید. این مقدار معمولا در آب شیر موجود است. بیشتر منابع آب عمومی این مقدار را اضافه می‌کنند. اگر آب شیر فلوراید ندارد، بهتر است در مورد مقدار فلوراید مصرفی از پزشک خود مشورت بگیرید.

به طور منظم برنامه ای برای مراجعه به دندانپزشک داشته باشید:

بیشتر متخصصان بر این باورند که اولین مراجعه کودک به دندانپزشک باید در سن ۱ سالگی باشد اما برخی دیگر نیز بر این باور هستند که اولین مراجعه به پزشک بهتر است در سن ۳ سالگی باشد.

اگر بتوانید مراقبت کاملی از دندان‌های کودک خود داشته باشید، عادت‌ مراقبت از آن را در وجود کودک خود نهادینه خواهید کرد. از همان روزهای ابتدایی مراقبت از دندان‌ها را به کودک خود یاد بدهید.


منبع: https://www.majalesalamat.com/lifestyle/babycenter/baby-tooth-care-tips/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل بازدید : 27 دوشنبه 05 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

مقدمه خطرات حمام آفتاب در بارداری حمام آفتاب مصنوعی حمام آفتاب در بارداری

مقدمه

به علت امواج مضری که در نور خورشید وجود دارد، امروزه دیگر مانند گذشته قرار گیری در معرض آفتاب مستقیم، اقدام چندان مناسبی برای سلامت به حساب نمی آید. حال اگر شرایط بارداری نیز مطرح باشد، خطرات نور خورشید می تواند عوارض بیشتری نیز ایجاد کند. مشکل اینجا است که نور خورشید با وجود مضرات بسیار، حاوی ویتامین دی نیز می باشد که برای سلامت بدن ضروری به نظر می رسد. بنابراین اگر از نور خورشید پرهیز می کنیم، به ناچار باید منبع دیگری برای ویتامین دی بیابیم تا بتوانیم بدون خطر قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید، آن را دریافت کنیم.

خطرات حمام آفتاب در بارداری

علاوه بر خطرات معمول حمام آفتاب مثل آفتاب سوختگی، سرطان پوست و غیره، این اقدام در زمان بارداری از جنبه های دیگری نیز می تواند آسیب رسان و خطرناک باشد.

  • قرار دادن پوست در معرض آفتاب مستقیم در بارداری، دمای مرکزی بدن را بالا می برد. این امر باعث می شود بدن به سرعت دچار کم آبی شود که این عارضه خود ممکن است منجر به زایمان زودرس گردد. همچنین با این اقدام، دمای بدن جنین نیز افزایش می یابد که اگر این افزایش دما زیاد باشد و یا این وضعیت برای مدت زمان طولانی ادامه یابد، ممکن است آسیب مغزی برای جنین به دنبال داشته باشد.
  • در زمان بارداری، ممکن است تغییر وضعیت هورمون های بدن و به خصوص هورمون استروژن باعث ملاسما یا کلواسما (chloasma) شود که در واقع همان لکه های پوستی است که به آن ماسک بارداری نیز می گویند. همچنین سایر عوارضی که در اثر قرارگیری در معرض امواج ماوراء بنفش خورشید یا اشعه یو وی (UV) وجود دارد، در این دوران نیز می تواند به طور مضاعف رخ دهد. این لکه های پوستی تیره که معمولا بر روی پیشانی و بینی بروز می کنند، ممکن است بعد از بارداری نیز باقی بمانند.
  • قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید، به خصوص در شرایطی که آفتاب سوختگی ایجاد شود، ممکن است خطر ملانوما یا سرطان پوست را نیز افزایش دهد.

حمام آفتاب مصنوعی

بهترین روش برای افرادی که می خواهند با قرار گیری در معرض نور خورشید رنگ پوست خود را برنزه سازند، استفاده از روش های مصنوعی برنزه سازی پوست است.

فروش ویژه انواع مچ بند وینکل پلاس

از آنجا که سولاریوم یا تخت های برنزه کننده و کرم های مخصوص برنزه، مدت خیلی زیادی نیست که رواج یافته اند و همچنین تحقیقات و مطالعاتی که بر روی این موارد صورت گرفته نیز چندان زیاد نیست، پزشکان توصیه می کنند که از برنزه سازی مصنوعی نیز در این دوران خودداری شود، چرا که این روش نیز ممکن است عوارض خاص خود را در پی داشته باشد.

تخت های سولاریوم به اندازه نور طبیعی خورشید، دمای بدن را افزایش نمی دهند و عوارض این چنین ندارند، اما در روش برنزه مصنوعی نیز همان خطرات و لکه های پوستی که به وسیله آفتاب ایجاد می شوند، ممکن است در بارداری رخ دهند. اشعه ماورا بنفشی که در این تخت های سولاریوم وجود دارد، می تواند سرعت پیر شدن و چروک پوست را افزایش دهد و در واقع احتمال سرطان پوست را نیز بالا می برد.

چه نوع اقدام جایگزینی برای حمام آفتاب وجود دارد؟  

کرم ها و لوسیون های برنزه نیز در تابستان و زمستان، محصولات بسیار پر فروش و پر طرفداری هستند. ماده فعالی که در این محصولات وجود دارد، دی هیدروکسی استون (dihydroxyacetone) یا DHA نام دارد که از طریق پوست جذب بدن می شود. با قرارگیری پوست در معرض این ماده شیمیایی، DHA به درون جفت جنین نیز نفوذ می کند. میزان انتقال این ماده به بدن جنین، بسته به میزانی که بر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد و تعداد دفعات استفاده از آن و همچنین وجود زخم ها و خراش های پوستی، متغیر است.

این محصولات، نمی توانند در برابر امواج فرابنفش خورشید از پوست ما محافظت کنند. بنابراین باز هم برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید، ناچار به استفاده از کرم های ضد آفتاب هستیم.

بهترین توصیه به زنان باردار در ارتباط با نور خورشید

مشخصات و قیمت انواع کاور پروب سونوگرافی

 با وجود سال ها تحقیق و بررسی و هشدار ها و اطلاعات ارائه شده در خصوص مضرات نور خورشید، هنوز هم میلیون ها نفر در سراسر کره زمین، پرستندگان بی چون و چرای خورشید هستند و به حمام آفتاب گرفتن و قرار دادن پوست خود در برابر نور مستقیم خورشید، اعتقاد راسخی دارند! برای بسیاری از افرادی که این گونه عمل می کنند، حتی شرایط بارداری نیز نمی تواند مانع از آفتاب گرفتن باشد، چرا که به گمان خود اقدام مفید و موثری جهت سلامت خود انجام می دهند. اما رعایت جوانب احتیاط و درک خطرات احتمالی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

یکی از اقدامات احتیاطی که حتما باید در بارداری رعایت شوند، نوشیدن آب و مایعات فراوان و تا حد امکان پرهیز از قرار گیری در معرض آفتاب جهت پیشگیری از کم آبی بدن است. همچنین استفاده از یک کرم ضد آفتاب مناسب برای جلوگیری از آسیب ها و لکه های پوستی در این دوران ضروری به نظر می رسد.

  • سعی کنید در ساعاتی از روز که نور خورشید به حداکثر میزان خود می رسد (به خصوص در تابستان)، از بیرون رفتن از منزل خودداری کنید.
  • لباس های نخی، سبک و گشاد بپوشید تا از بالارفتن دمای بدن در هوای گرم جلوگیری شود.
  • برای محافظت از پوست صورت، گوش ها و چشم ها حتما از یک عینک آفتابی مناسب و کلاه آفتابگیر لبه پهن استفاده کنید.
  • در دوران بارداری از کرم های ضد آفتاب مناسب و قابل تایید استفاده کنید.
  • در مورد مصرف مکمل های ویتامین دی با پزشک متخصص یا مامای خود مشورت کنید.

مرجع

https://www.verywellfamily.com/sunbathing-in-pregnancy-2753106

 


منبع: https://www.salamati24.com/fa/blog-post/10771/%D8%AD%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل بازدید : 27 دوشنبه 05 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

ارتباط سردرد با قاعدگی ماهانه

میگرن؛ آزاردهنده اما بی‌خطر

سردرد میگرنی حدود 12 تا 15 درصد از جمعیت کل زمین را درگیر می‌کند و در زنان سه‌برابر مردان اتفاق می‌افتد. بیشتر افراد اولین حمله میگرن را بین سنین 25 تا 61 سالگی تجربه می‌کنند. این سردرد معمولا با دردی مبهم شروع شده و به مرور به دردی با کیفیت خنجری و ضربان‌دار در ناحیه شقیقه‌ها تبدیل می‌شود که گاهی با تهوع و استفراغ همراه است. حدود 15 تا 20درصد از بیماران میگرنی قبل از شروع سردردشان دچار علائمی می‌شوند که به آنها پیش‌درآمد سردرد میگرنی یا «اورا» می‌گویند. اورا می‌تواند به صورت تاثیر در بینایی (مثل دیدن جرقه‌های نور و فلاش زدن)، تغییرات بویایی (مثل استشمام بوی بد)، نوسانات حسی (مثل سوزن‌سوزن شدن انگشتان) و تغییراتی در حس چشایی باشد. این پدیده که به‌طور معمول 20 تا 60 دقیقه طول می‌کشد درواقع نوعی اخطار برای شروع سردرد میگرنی است.

شیوع میگرن قبل از بلوغ در پسران بیشتر از دختران است اما بعد از شروع اولین قاعدگی به‌طور واضحی در دختران افزایش پیدا می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد ارتباط تنگاتنگی بین تغییرات هورمونی به‌خصوص استروژن و سردردهای میگرنی وجود دارد. البته استعداد زنان برای سردرد میگرنی در مراحل مختلف زندگی متفاوت است. برای مثال در زمان منارک (شروع اولین قاعدگی)، شروع هر سیکل قاعدگی، مصرف قرص‌های ضد بارداری، بارداری زودرس، دوران پس از زایمان، قبل از شروع یائسگی، بعد از یائسگی و دوران مصرف هورمون‌های استروژن و پروژسترون شیوع این سردرد افزایش می‌یابد.

اولین حمله در سال اول قاعدگی

جهت مشاهده و خرید انواع فریزر آزمایشگاهی کلیک کنید

حدود یک‌سوم از خانم‌های مبتلا به میگرن اولین حملات میگرنی خود را در سال اول بعد از شروع قاعدگی تجربه می‌کنند. سیکل قاعدگی نمایانگر تنظیم و تعادل عالی بین هورمون‌های مغز، هیپوفیز، هیپوتالاموس و تخمدان‌هاست. همراه با افزایش سطح استروژن و پروژسترون، تخمک‌گذاری در روزهای میانی سیکل بین روزهای 11 تا 15 رخ می‌دهد. بعد از تخمک‌گذاری هم سطح هورمونی شروع به افزایش می‌کند و در آخر سیکل قبل از خونریزی قاعدگی، افت شدید هورمون‌ها دیده می‌شود. به نظر می‌رسد افت هورمون‌ها خصوصا استروژن، مغز و عروق خونی را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز سردرد میگرنی می‌شود. رحم نیز به تنهایی هورمونی به نام پروستاگلاندین ترشح می‌کند که باعث کرامپ‌های عضلانی قبل از عادت ماهانه، قاعدگی دردناک و سردرد می‌شود. البته قابل توجه است که هورمون‌های زنانه تنها عامل سردرد نیستند بلکه هورمون سروتونین به عنوان عامل اولیه و تحریک‌کننده تمامی سردردها شناخته شده است.

در چه روزی از ماه رخ می‌دهد؟

به عقیده بعضی از متخصصان، میگرن قاعدگی سردردی است که از نظر زمانی 2 روز قبل از قاعدگی و 3 روز بعد از شروع آن رخ می‌دهد. البته ممکن است میگرن قبل از قاعدگی هم پیش بیاید. میگرن قبل از قاعدگی معمولا با علائمی مانند دردهای مفصلی، آکنه، خستگی، افزایش اشتها و تمایل به خوردن شکلات و نمک همراه است. علاوه بر این، افرادی که از سردرد قبل از قاعدگی رنج می‌برند معمولا از کاهش تمایلات جنسی، اختلال در حافظه و حملات اضطراب نیز شکایت دارند که این علائم اغلب در شروع قاعدگی برطرف می‌شود. به‌طور کلی 60 درصد زنان مبتلا به میگرن در زمان قاعدگی یا قبل از شروع آن بیشتر از سایر اوقات دچار سردرد می‌شوند. این سردردها از نظر زمانی طولانی‌تر و از نظر کیفیت شدیدتر هستند و سخت‌تر به درمان پاسخ می‌دهند. لازم به ذکر است که میگرن قاعدگی معمولا بدون اوراست و در یک سمت سر شروع شده و کیفیت خنجری دارد  در ضمن ممکن است همراه با تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا باشد.

چگونه درمان می‌شود؟

درمان میگرن قاعدگی شامل درمان دارویی و غیر دارویی است. خانم‌هایی که سردردهای‌شان بیشتر حول و حوش زمان قاعدگی رخ می‌دهد باید داروهای خود را پنج روز قبل از شروع قاعدگی آغاز کنند و تا پایان زمان قاعدگی ادامه دهند. در این زمینه ثابت شده که داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مثل ناپروکسن و بروفن در کاهش سردرد موثر هستند و باید دو تا سه بار در روز مصرف شوند. بعضی از بیماران نیز حتی با مصرف یک‌بار در روز پاسخ خوبی به نسل جدید ضد التهاب‌های غیر استروئیدی مثل سلبرکس می‌دهند. این داروها اثربخشی طولانی‌تری داشته و اثرات جانبی کمتری روی دستگاه گوارش دارند.

بارداری دردسر را کم می‌کند!

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تشریح جسد کلیک کنید

در دوران بارداری فقط حدود 19 درصد از خانم‌ها از سردرد میگرنی رنج می‌برند. درواقع به نظر می‌رسد بارداری با ترشح مداوم هورمون‌های استروژن و پروژسترون، زنان را از ابتلا به سردرد محافظت می‌کند. با این حال اگر در بارداری سردرد میگرنی رخ دهد بعد از سه ماهه اول فروکش خواهد کرد. درمان سردرد در سه ماهه اول به دلیل حساسیت بسیار زیاد جنین به دارو باید با دقت فراوان انجام شود چراکه اکثر داروهای مسکن در این سه ماه منع مصرف دارند.

تنیس‌باز مشهور جهان هم سردرد می‌گیرد

سرنا ویلیامز یکی از تنیسورهای معروف جهان است که هر ماه قبل از شروع قاعدگی‌ دچار حملات شدید میگرن می‌شد تا حدی که گاهی حتی نمی‌توانست سر مسابقات مهم حاضر شود اما بالاخره بعد از پنج سال مراجعات متعدد به متخصصان متوجه شد عامل اصلی سردردهایش «نوسانات هورمون‌های جنسی زنانه» است.

یائسگی با اتمام کامل قاعدگی و تخمک‌گذاری، یک روزه رخ نمی‌دهد بلکه ممکن است بدن ماه‌ها و حتی سال‌ها تحت تاثیر این تغییرات باقی بماند. در روند یائسگی حدود 50 درصد زنان دچار درجاتی از کاهش توانایی جسمی و احساسی می‌شوند. حدود 25 درصد از آنها نیز از دردهای مفصلی، ضربان قلب نامنظم، گرگرفتگی و سردرد رنج می‌برند. برای برطرف کردن این علائم می‌توان از هورمون‌های جایگزین استفاده کرد. با این حال تمامی درمان‌ها عوارض جانبی خود را دارند و باید حتما به‌طور صحیح و با مشورت پزشک انتخاب شوند.

پنیر، شکلات و پیتزا نخورید

محرک‌های غذایی لزوما در تمامی بیماران ایجاد سردرد میگرنی نمی کنند بلکه ممکن است برای هر بیمار ماده غذایی خاصی محرک حمله میگرن شود بنابراین در مورد فهرست محرک‌های غذایی متخصص خود باشید و به صورت تجربی این خوراکی‌ها را شناسایی کنید. طبیعتا با حذف این مواد غذایی از ابتلا به سردرد جلوگیری خواهید کرد.

جهت مشاهده و خرید انواع ماساژور دستی کلیک کنید

به‌طور کلی بهتر است از مصرف این مواد غذایی پرهیز کنید: پنیرهای به عمل آورده شده، پنیر چدار، پنیر خامه‌ای، پنیر کپک‌زده، پنیر کهنه، ترشی، شور، شکلات، مواد تخمیر شده و کهنه، آجیل و تنقلات، کره، بادام‌زمینی، شیرینی‌های شکلات‌دار یا پنیری مثل کیک پنیر، سویاسس، گوشت شور و دودی، ماهی شور و دودی، میوه‌های ترش، موز، پیتزا، مقدار زیاد چای، قهوه و نوشیدنی‌های کولا و کافئین‌دار، سوسیس، کالباس، جگر مرغ و نوشیدنی‌های الکلی.

زایمان و سردردهای تنشی

ابتلا به سردرد بعد از زایمان و دردهای زایمانی شایع است. این نوع سردرد به واسطه افت شدید سطح استروژن و پروژسترون رخ می‌دهد و اغلب از نوع تنشی (درد به صورت یک نوار محکم در اطراف سر و با کیفیت فشارنده خفیف) است اما بیماران میگرنی هم بعد از زایمان می‌توانند دچار سردرد شوند. با این حال سردرد آنها اغلب خفیف‌تر از زمان عادی است.

1+5 توصیه ضد سردرد!

برای کاهش شدت حملات میگرن به توصیه‌های زیر عمل کنید:

–    هر روز سه وعده غذایی و یک میان‌وعده در آخر شب بخورید یا شش وعده غذایی کوچک در طول روز بخورید و از گرسنگی پرهیز کنید.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت حجامت کلیک کنید

–   از خوردن مواد غذایی شیرین با شکم خالی بپرهیزید و آنها را به هیچ عنوان جایگزین وعده غذایی نکنید.

–    تمامی مواد غذایی به‌خصوص مواد پروتئینی باید تازه تهیه و آماده شود. در خوردن غذایی که بیش از دو یا سه روز در یخچال مانده است، احتیاط کنید.

–    از کشیدن سیگار بپرهیزید چراکه می‌تواند باعث سردرد یا تشدید آن شود.

–    برای مصرف غذا زمان خاصی را مشخص کنید. خوردن وعده غذایی را به تاخیر نیندازید یا آن را حذف نکنید. انجام ورزش روزانه را هم فراموش نکنید.

–    داروهای تجویز شده را مصرف کنید و زمان مصرف آنها را تغییر ندهید. همچنین دوز آنها را بدون مشورت پزشک افزایش ندهید. برترین ها


منبع: https://www.hidoctor.ir/97941_%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%b3%d8%b1%d8%af%d8%b1%d8%af-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d8%a7%d8%b9%d8%af%da%af%db%8c-%d9%85%d8%a7%d9%87%d8%a7%d9%86%d9%87.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل بازدید : 28 دوشنبه 05 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

خواص روغن کنجد برای سلامتی! مراقبت از مو مراقبت از پوست درباره روغن کنجد چه می دانید؟خواص روغن کنجد

از خواص روغن کنجد می توان به توانایی آن در ارتقاء سلامت مو و پوست، کمک به رشد استخوان ها،کاهش فشار خون،حفظ سلامت قلب، کنترل اضطراب و ناراحتی، محافظت از سلامت کودکان، درمان مشکلات دندانی، پیشگیری از سرطان، بهبود فرایند هضم و کاهش التهاب اشاره کرد.

 

خواص روغن کنجد برای سلامتی!

روغن کنجد از دانه کنجد گرفته می شود و روغن گیاهی شناخته شده ای نیست. اما در حقیقت یکی از سالم ترین جایگزین روغن های گیاهی معمول است. نام علمی دانه های کنجد، sesamum indicum است و به رنگ زرد مایل به قهوه ای است. منشا آن آفریقا است و به مقدار کمی در شبه قاره هند نیز یافت می شود. روغن کنجد در سال های اخیر نسبت به عصاره آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اما بهترین موقع برای گرفتن روغن کنجد زمانی است که دانه ها کاملا رسیده باشند. روغن کنجد در آشپزی، مخصوصا آشپزی آسیا ازجمله چین، ژاپن، آسیای جنوب شرق و خاورمیانه کاربرد دارد. روغن کنجد بخاطر تاثیرات مفيدش بر بدن و پوست در انجام ماساژ بکار می رود. همچنین در خیلی از محصولات آرایشی از این محصول استفاده می شود. مشکل اصلی این است که دانه های کنجد نیاز به فراوری دستی دارد، چرا که همیشه تقاضا از عرضه بالاتر است. مقادیر قابل توجه ویتامین، املاح، ترکیبات ارگانیک و دیگر ترکیبات مفید در روغن کنجد دلیل سالم بودن این روغن است.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی بیهوشی کلیک کنید

 

مراقبت از مو

روغن کنجد برای تقویت سلامت مو استفاده می شود. این روغن به حفظ رنگ طبیعی مو و کاهش ریزش مو کمک می کند. علاوه بر این، تاثیرات آنتی باکتریال روغن کنجد می تواند در از بین بردن پاتوژن ها یا جسم های خارجی که به پوست سر یا مو حمله می کنند، کمک کند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت حجامت کلیک کنید

مراقبت از پوست

روغن کنجد سرشار از روی است که یکی از مهمترین املاح برای حفظ سلامت پوست محسوب می شود. کشسانی و نرمی پوست را افزایش می دهد و به کاهش بروز لکه پوستی و چین و چروک پوست ناشی از پیری زودرس کمک می کند. روغن کنجد همانند کرم ضد آفتاب عمل می کند و لایه محافظی روی پوست ایجاد می کند که روش دیگری برای حفاظت بدن در برابر مواد خارجی یا سموم نفوذ یافته در پوست است. در برخی نقاط از روغن کنجد برای درمان بیماری های قارچی پوست استفاده می شود.

 

تقویت سلامت قلب

همانند اغلب روغن های گیاهی، روغن کنجد بخاطر داشتن اسید چرب خوشمزه و مقوی است. مقادیر فراوانی اسید چرب اشباع نشده مانند سیسامول و سیسامین دارد. چنين اسید های چربی سيستم قلبی عروقی را قوی می سازد و میزان کلسترول را پایین می آورد. این روغن می تواند سطح کلسترول موجود بدن را کاهش دهد و گرفتگی عروق را کم کند. یعنی اگر روغن کنجد را به رژیم غذایی خود بیفزایید، از حمله قلبی و سکته مغزی در امان خواهید ماند.

مشخصات و قیمت انواع تیغ بیستوری

 

تقویت استخوان

مس، روی و کلسیم سه املاح اصلی برای رشد استخوان بدن می باشند، یعنی با قرار دادن مقادیر کافی از روغن کنجد در برنامه غذایی، میزان رشد و نمو، بازسازی و ترمیم استخوان افزایش می یابد. با بالا رفتن سن، روغن کنجد می تواند از پوکی استخوان و دیگر بیماری های استخوانی وابسته به سن جلوگیری کند.

 

فروش ویژه انواع آبسلانگ وینکل پلاس

برطرف کردن نگرانی

تیروزین موجود در روغن کنجد با فعالیت سروتونین مغز ارتباط مستقیم دارد. سروتونین به ترشح آنزیم ها و هورمون های شادی آور کمک می کند. یعنی اگر از اضطراب یا افسردگی رنج می برید، روغن کنجد می تواند حالتان را تغییر دهد و بسیار کمک کننده باشد.

 

سلامت دهان

متخصصان دندان مصرف این روغن را بشدت توصیه می کنند. طبق نظر دندان پزشکان، روغن را در دهان خود نگه دارید و دور دهان بچرخانید و سپس بیرون بریزید، با این کار، دندان ها سفید تر،پلاک های دندان کمتر و از دهان در برابر بیماری هايي مانند استرپتوکوک موتانت محافظت می کند. تاثیرات آنتی باکتریال این روغن از مهمترین دلایل ارتقا سلامت دندان است.

فروش ویژه انواع ترالی استیل وینکل پلاس

 

جلوگیری از سرطان

روغن کنجد حاوی ترکیبات ارگانیک بنام فیتات است که با کاهش شیوع سرطان ارتباط مستقیمی دارد. علاوه بر این، منیزیم روغن کنجد خیلی بالاست واين املاح ضروری با کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ ارتباط مستقیم دارد. کلسیم موجود در روغن کنجد در جلوگیری از سرطان کولون موثر است.

 

فروش ویژه انواع تخت دو شکن وینکل پلاس

تقویت جریان خون و متابولیسم

بدن با داشتن مقادیر بالایی از مس و روی، در سطح بهینه کار می کند. مخصوصا از آنجایی که مس برای حفاظت از گلبول قرمز بسیار ضروری است. بنابرين درصد بالای مس موجود در روغن کنجد، موجب می شود خون رسانی به اندام ها، بافت ها بخوبی انجام شود و سبک زندگی سالم تری داشته باشید.

 

کاهش التهاب

مس ماده ضد التهاب طبیعی است و می تواند در کاهش التهاب و ناراحتی هايي مانند آرتروز و نقرس موثر باشد. التهاب مفاصل را کاهش می دهد و موجب تقویت استخوان و رگ های خونی می شود و به حفظ ساختاری محکم و قوی برای سالیان سال، بدون هیچ عارضه التهابی کمک می کند.

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات اتاق عمل کلیک کنید

 

احتیاط

اگر از داروهای ضد انعقاد یا رقیق کننده خون استفاده می کنید، قبل از افزودن روغن کنجد به برنامه غذایی، با پزشک صحبت کنید. این روغن فشار خون را کاهش می دهد و خون را رقیق می کند، بنابرين ترکیب این دو می تواند خطرناک باشد. در غیر این صورت از خوردن آن لذت ببرید .

 

جهت مشاهده و خرید انواع تشک مواج کلیک کنید

  • http://link.springer.com/article/10.1007%2FBF02860629?LI=true
  • http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0305197885900717
  • http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1207/S15327914nc391_9
  • http://www.google.com/patents/US20080220058
  • http://ajcn.nutrition.org/content/22/10/1315.short
  • http://europepmc.org/abstract/MED/8979168
  • http://ajcn.nutrition.org/content/81/4/934.short
  • http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0031938409003163
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2018355
  • http://link.springer.com/article/10.1007/BF02659779
  • http://link.springer.com/article/10.1007/BF01998974

منبع تصاویر 

  • rd
  • amazon
  • eapteka
  • askopinion
  • penny-price
  • lakeviewdental
  • womenshealthmag
  • immuno-oncologynews
  • mylilikoikitchen


منبع: https://rastineh.com/9-incredible-benefits-of-sesame-oil/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل بازدید : 26 دوشنبه 05 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

دلایل افسردگی دختران و میزان آن

باید بدانید که افسردگی در هر سن و در هر شخصی به وجود می آید. در گذشته بسیاری بر این عقیده بودند که افسردگی در کودکان بروز نمی دهد ، اما امروزه به این نتیجه رسیده اند که کودکان نیز با معیار هایی که تا حدودی شبیه به افسردگی در بزرگسالان است ، به این مسئله دچار می شوند.

نشانه های کودکی که از افسردگی رنج می برد، چیست؟

نشانه های افسردگی در کودکان در سنین مختلف متفاوت است که از بی اعتنایی و منفعل شدن در نوزادی تا خودکشی در نوجوانی گسترده است. یک کودک پیش دبستانی ممکن است با گوشه گیری و در خود فرورفتگی افسردگی را بروز دهد. یک کودک دبستانی ممکن است با جروبحث و دعوا آن را نشان دهد و بالاخره یک نوجوان ممکن است با احساس گناه و ناامیدی به افسردگی واکنش نشان دهد. به طور کلی نشانه های افسردگی درکودکان و نوجوانان عبارت است از: ۱ عصبانیت و پرخاشگری با همسالان و والدین ۲ از فعالیت هایی که مناسب سنش است کناره گیری می کند، در واقع از فعالیت هایی که قبلا لذت می برده، دیگر لذت نمی برد. ۳ شکایت های جسمانی از قبیل سردرد، شکم درد و ضعف و خستگی دارد. ۴ خواب کودک به هم می ریزد، کابوس می بیند و مکرر از خواب بیدار می شود. ۵ با مشکلات بی اشتهایی و کم اشتهایی روبه رو می شود. ۶ حالت های بهانه گیری، لجبازی، بدخلقی دارد. ۷ در خلوت خودش گریه، ناله و زاری سر می دهد که ممکن است بی صدا باشد. ۸ دچار خیالپردازی می شوند، دوست های خیالی برای خود درست می کنند و خودشان را با آن سرگرم می کنند. ۹ احساس منفی و بد گناه در مورد خود دارند. دایما چنین جملاتی از آنها شنیده می شود «هیچ کس منو دوست نداره، من اضافی ام، تقصیر من بود و…» مجموعه همه این علایم سبب می شود که تمرکز کودک به هم ریزد و در تصمیم گیری هایش دچار اختلال شود که منجر به افت تحصیلی می شود. البته باید این را یادآور شد که خیلی از والدینی که با این نشانه ها به روانشناس مراجعه می کنند، نمی دانند که فرزندشان افسرده است.

مشخصات و قیمت انواع تشک مواج ضد زخم بستر

علایمی که برشمردید آیا با نشانه های افسردگی در بزرگسالان تفاوت دارد؟

بله، کاملا متفاوت است. کودکان افسرده تا حدود ۱۲،۱۳سالگی عموما دارای آن نشانه هایی هستند که ذکر کردم اما از ۱۳ سالگی علایم مربوط به دوره بزرگسالی شروع می شود. دیگر نشانه ای از بیش حرکتی نیست بلکه کندی روانی و حرکتی دیده می شود. یا در مورد اختلال در خواب در کودک که به صورت ترس و کابوس است اما در بزرگسالی مشکلات معمول خواب وجود دارد.

این مشکل موقتی است یا اینکه می تواند به صورت طولانی مدت باشد؟

افسردگی در بزرگسالان و کودکان می تواند به صورت دوره ای باشد. به هرحال ما موقعی تشخیص افسردگی را می دهیم که خلق غمگین کودک در یک دوره زمانی (مثلا دو ماه) استمرار داشته باشد.

چه عواملی در افسردگی کودکان دخیل است؟

سه بافت را باید نام برد: بافت خانواده، همسالان و دوستان و بافت مدرسه چرا که افسردگی کودکان تابع شرایط محیط است. در بافت خانواده، تعارضات زناشویی، محیط ناامن، محیط پرتنش و محیطی که کودک هیچ کنترلی روی آن ندارد وجود دارد. در خانواده هایی که یکی از والدین تهدید به رفتن می کند یا اینکه فضای خانواده همراه با قهر، کم محلی و بی اعتنایی است، این محیط، محیط افسرده سازی است. چند دسته از والدین وجود دارند که احتمال افسردگی در کودکان را زیادتر می کنند. والدینی که افسرده هستند، والدینی که بیش از حد کنترلگر هستند. والدین وسواسی، والدین کمالگرا، پدر و مادرهایی که از والد بودن لذت نمی برند، منظور والدینی است که رفاه را برای کودکان شان فراهم می کنند اما ارتباط عاطفی خوبی برقرار نمی کنند، والدینی که ارتباط شان با بچه ها محدود است یعنی ضرورتی را احساس نمی کنند که باید با بچه هایشان ارتباط برقرار کنند، والدینی که در ارتباط با کودک اصول روشن و شفافی ندارند که این مساله باعث سردرگمی بچه می شود و مشاهده خشونت در میان اعضای خانواده مثلا جروبحث و توهین والدین به همدیگر. در بافت مدرسه موفقیت تحصیلی بسیار مهم است. باید به کودکان این آموزش داده شود که در صورت شرایط شکست تحصیلی، با درماندگی و احساس ضعف روبه رو نشوند. ممکن است مشکلات تحصیلی ناشی از اختلالات یادگیری باشد. باید شرایطی را فراهم کنیم که در صورت تشخیص کودک را به آموزش ویژه ارجاع دهیم. اما در رابطه با همسالان و دوستان ما به عنوان والد یا معلم باید به این موضوع حساس باشیم اگر فرزند و دانش آموزی در برقراری ارتباط با همسالان مشکل دارد، مهارت های اجتماعی را به وی آموزش دهیم.

فروش ویژه انواع دستگاه ونتیلاتور وینکل پلاس

شیوع افسردگی در کودکان چقدر است؟

دو تا هشت درصد کودکان چهار تا ۱۸ساله ممکن است دچار افسردگی شوند. در بین کودکان پیش دبستانی کمتر از یک درصد و درکودکان سنین مدرسه دودرصد است.

آیا شرایط ژنتیک و عوامل وراثتی در ایجاد افسردگی در کودک نقش دارد؟

بله، مخصوصا وقتی افسردگی را به شکل یک اختلال بالینی و مرضی ببینیم.

افسردگی بیشتر در پسربچه ها دیده می شود یا دختربچه ها؟

در دوران کودکی مساوی است نمی توان گفت کدام یک بیشتر دچار این اختلال می شوند اما با بزرگ تر شدن به نظر می رسد نسبت دختران بیشتر می شود.

فروش ویژه انواع ترالی کپسول اکسیژن وینکل پلاس

آیا ممکن است افسردگی با دیگر اختلالات همبودی داشته باشد؟

بله، ممکن است افسردگی با وسواس، اختلال اضطراب، بیش فعالی و در دوره نوجوانی با سوءمصرف مواد و الکل و اختلال سلوک همبودی داشته باشد.

روابط کودک افسرده با اعضای خانواده اش چگونه است؟

رابطه کودک با خانواده بر اساس آسیبی است که از خانواده زده شده باشد. اگر کودک خشمش از پدرش باشد و به دلیل بی اعتنایی و بی توجهی پدرش دچار افسردگی شده باشد بالطبع نمی تواند رابطه خوبی با پدرش داشته باشد. کودک احساس دوگانگی می کند هم والدش را دوست دارد و هم نسبت به وی خشم دارد.

کودکی که از افسردگی رنج می برد آیا افکار خودکشی به سراغش می آید؟

در کودکان به ندرت اقدام به خودکشی صورت می گیرد اگرچه افکار مربوط به مرگ می تواند وجود داشته باشد. اما در نوجوانی ممکن است اتفاق بیفتد.

فروش ویژه انواع صندلی انتقال بیمار وینکل پلاس

درمان کودکان مبتلا به افسردگی چقدر زمانبر است؟

بستگی به شدت اختلال دارد. بالطبع هر چقدر شدیدتر درمان هم طولانی تر می شود البته ما باید مراقب عود هم باشیم. ممکن است کودک رو به بهبود برود اما یکی، دو سال دیگر دوباره افسردگی اش عود کند.

برای درمان، چه روشی مناسب تر است؟

بهترین نوع درمان، درمان در سیستم خانواده است. مسلما اول محیط بیمار باید مورد توجه قرار گیرد. ما درمان را روی خانواده و مشکلاتش و عواملی که برشمردم می گذاریم و اگر مربوط به مدرسه باشد، مشکلات و ناکامی ها را درمان می کنیم. در واقع بهترین نوع درمان، روان درمانی است. هرچند در مواردی که اختلال شدید باشد درکنار روان درمانی باید از دارودرمانی هم استفاده کرد.


منبع: https://www.hidoctor.ir/17186_%d8%af%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a7%d9%81%d8%b3%d8%b1%d8%af%da%af%db%8c-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d9%85%db%8c%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d9%86.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل بازدید : 28 دوشنبه 05 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

آشنایی با ژنیکوماستی علائم ژنیکوماستی علت بزرگ شدن سینه ها بزرگی سینه در آقایان (ژنیکوماستی)

بزرگ شدن سینه ها یا ژنیکوماستی به دلیل اختلال در هورمون های غده سینه رخ می دهد و علائمی از قبیل بزرگ شدن و متورم شدن سینه در بدن فرد به وجود می آید، دکتر سلام در این مقاله شما را با روش های درمانی ژنیکوماستی آشنا می نماید.

آشنایی با ژنیکوماستی

ژنیکوماستی بزرگ شدن بافت غده سینه مردان است. در کودکان، در دوره بلوغ، در نوجوانان و در مردان میان سال تا پیر، بزرگی سینه مساله شایعی است. ژنیکوماستی کاذب که به وجود رسوب چربی در ناحیه سینه مردان چاق اشاره دارد، با بزرگی سینه مردان که در این مقاله ذکر می شود، تفاوت دارد. بزرگی سینه ناشی از رشد بافت سینه مردان یا غده ای است که در بین آقایان به میزان بسیار کمی وجود دارد.

علائم ژنیکوماستی

مشخصات و قیمت انواع دستگاه ونتیلاتور

علائم ژنیکوماستی از قرار زیر است:

– ورم کردن سینه

– تخلیه سینه

– التهاب سینه

بسته به علت بزرگ شدن سینه، علائم دیگری نیز ظاهر می شوند. در صورتی که علائم بزرگی سینه مردان را دارید، به پزشک مراجعه کنید تا علت بیماری شما را تشخیص دهد.

با روش های تشخیص ژنیکوماستی آشنا شوید

جهت مشاهده و خرید انواع تجهیزات زنان و زایمان کلیک کنید

علت بزرگ شدن سینه ها

ژنیکوماستی با کاهش میزان هورمون تستوسترون در قیاس با هورمون استروژن بوجود می آید. علت این کاهش هورمون می تواند بیماری هایی باشد که  مانع از اثر گذاری  تستوسترون می شود  یا آن را کاهش می دهد، یا بیماری که سطح استروژن شما را افزایش می دهد. اغلب افراد فکر می کنند که استروژن تنها یک هورمون زنانه است، اما مردان نیز آن را تولید می کنند، اگر چه میزان آن کم است. با این حال، سطوح استروژن مردانه که بیش از حد باشند یا در قیاس با سطوح تستسترون تعادل نداشته باشند علت بزرگ شدن سینه و ژنیکوماستی می شود.

– ژنیکوماستی ناشی از تغییرات هورمون در طول بلوغ نسبتا شایع است. در اغلب موارد، بافت ورم کرده سینه در عرض شش ماه تا دو سال بدون نیاز به درمان از بین می رود.

– ژنیکوماستی بار دیگر در سنین 50 تا 80 سالگی شیوع پیدا می کند. حداقل یک چهارم از مردان در این گروه سنی به این بیماری مبتلا می شوند.

بعضی از داروها باعث بروز این بیماری می شوند که از قرار زیر می باشند:

داروهای آنتی آندروژن که برای درمان بزرگی پروستات، سرطان پروستات و بعضی از بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. استروئیدهای آنابولیک و داروهای آندرژن ضد ایدز، داروهای ضد اضطراب مثل دیازپام، داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای، آنتی بیوتیک ها، داروهای زخم معده، داروهای قلبی، داروهای شیمی درمانی مثل دیگوکسین و داروهای بلوک کننده کانال کلسیم.

مشخصات و قیمت انواع اسپکلوم واژینال

بیماری های متعددی با تحت تاثیر قرار دادن تعادل هورمون ها می تواند علت ژنیکوماستی باشد. این بیماری ها شامل موارد زیر می باشند: کم کاری غدد جنسی در مردان، پیری، تومور، پرکاری غده تیروئید، نارسایی کلیوی، نارسایی و سیروز کبدی، سوء تغذیه و گرسنگی.

 

مراحل عمل جراحی ژنیکوماستی

عمل جراحی ژنیکوماستی (بزرگی سینه در مردان) شامل مراحل زیر می باشد:

بی حسی : برای راحتی شما در طول عمل جراحی، از دارو های مخصوصی استفاده می شود. بدین منظور می توان از تزریق وریدی آرام بخش ها و یا بیهوشی عمومی استفاده کرد. پزشک شما، بهترین گزینه ی ممکن برای بی حسی را انتخای خواهد کرد.

جهت مشاهده و خرید انواع گارو کلیک کنید

تکنیک لیپوساکشن: در مواردی که ژنیکوماستی (بزرگی سینه در مردان) تنها در اثر بافت چربی بیش از حد به وجود آمده باشد، ممکن است صرفا از تکنیک های لیپوساکشن و یا عمل لیپوماتیک استفاده شود. این عمل شامل وارد کردن یک کانول (یک لوله ی تیوب مانند نازک) به بدن، از طریق بریدگی های کوچک می باشد.سپس کانول را درون بافت چربی به عقب و جلو حرکت می دهند تا چربی ها شل شده و جدا شوند، پس از آن به کمک ساکشن (مکش) چربی ها را خارج می کنند.تکنیک های لیپوساکشن متفاوتی ممکن است برای شما استفاده شوند که مناسب ترین آن ها قبل از عمل برگزیده خواهند شد.

روش برش دادن: از این روش ها هنگامی استفاده می شود که بافت غدد سینه و یا پوست اضافی، نیاز به برداشته شدن داشته باشند. همچنین در مواردی که نیاز به تغییر اندازه ی هاله ی سینه و یا تغییر موقعیت نوک آن باشد، از برش دادن استفاده خواهد شد. الگوی این برش ها ممکن است بسته به نوع عارضه و تصمیم جراح، متفاوت باشند.

ترکیب روش های برش دادن و تکنیک های لیپوساکشن: در برخی موارد برای درمان ژنیکوماستی (بزرگ شدن سینه در مردان) ، نیاز به استفاده ی همزمان از هر دو روش برش دادن و لیپوساکشن می باشد.

چه کسانی کاندید خوبی برای ژنیکوماستی هستند؟

مردان دارای وضعیت سلامتی مناسب که سینه‌ های بزرگ آنها به‌ دلیل عوارض جانبی دارو نیست، کاندیدهای خوبی برای ژنیکوماستی هستند. شما باید به یک وزن پایدار رسیده باشید و رشد سینه‌های شما باید تثبیت شده باشد.

آمادگی برای جراحی ژنیکوماستی

جهت مشاهده و خرید انواع آیینه فتوگرافی کلیک کنید

در واقع هیچ‌ گونه آماده سازی خاصی برای این جراحی لازم نیست. اما شما باید قبل از عمل، مصرف سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن به‌ طور جدی می‌تواند مانع روند التیام گردد. پزشک داروهای مصرفی شما را در جلسه مشاوره مورد بررسی قرار خواهد داد و ممکن است توقف برخی از داروها را قبل از عمل توصیه کند.

مدت جراحی ژنیکوماستی

به‌ طور کلی، ژنیکوماستی ۱-۲ ساعت به‌ طول می‌انجامد.

مدت زمان بهبودی

مقداری تورم وجود خواهد داشت، اما بیشتر بیماران در ۲-۳ روز قادر به بازگشت به محل کار یا مدرسه هستند. شما می‌توانید فعالیت ملایم را در حدود ۲ هفته و فعالیت کامل و یا ورزش را در حدود یک ماه بعد از عمل از سر بگیرید.

فروش ویژه انواع تخت بیمارستانی صندلی شو وینکل پلاس

آیا این عمل دردناک است؟

مقداری ناراحتی و درد پس از عمل وجود خواهد داشت، که می‌تواند با تجویز داروی مسکن کنترل شود. این درد باید پس از چند روز اول کاهش یابد.

خطرات جراحی ژنیکوماستی

همانطور که برای تمام انواع جراحی صدق می‌کند، ژنیکوماستی نیز با برخی از خطرات همراه است. این خطرات شامل خونریزی، عفونت، تورم و لخته شدن خون است، اما در موارد نادر رخ خواهد داد. مهم‌تر از همه، پزشک و تیم او با بهره‌ گیری از پروتکل‌های مختلف در محل، از رخ دادن این عوارض جلوگیری می‌کند.

هرگونه استفاده با درج نام مجله پزشکی دکتر سلام (لینک دهی مستقیم) مجاز می باشد.

مطالب مرتبط:

فروش ویژه انواع ترالی استیل کشو دار وینکل پلاس

درباره بزرگ شدن سینه های مردان بیشتر بدانیم

بزرگ شدن سینه با روش های طبیعی

گرفتگی و خشکی عضلات گردن عوامل و درمان ها

 


منبع: https://www.hidoctor.ir/277780_%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%da%98%d9%86%db%8c%da%a9%d9%88%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c.html/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

وینکل بازدید : 30 شنبه 03 اردیبهشت 1401 نظرات (0)

همچنین بخوانید : بهترین راهکارهای ترک سیگار همه چیز فقط به سرطان ریه ختم نمی‌شود همچنین بخوانید: سیگار و سرطان تحقیق در مورد ترک سیگار و دخانیات + تاثیر آن بر سلامتی

بیماران و دوستانم اغلب می‌پرسند که بهترین کاری که می‌توان برای سلامتی انجام داد، چیست؟ پاسخ این سوال، به طرز فریبنده‌ایی‌ ساده به نظر می‌رسد، اما در واقع بسیار هم دشوار است. اما گاهی یک تغییر ساده در زندگی باعث می‌شود تا زندگی سالم‌تری نسبت به دیگران داشته باشید. آن چیست؟ ترک سیگار.

گرچه می‌دانم که فقط برخی از شما سیگار می‌کشید، اما بسیاری از ما دوستی یا معشوقی داریم که هنوز به عادتش پشت پا نزده و حتی ممکن است بیشتر، سیگار برگ یا قلیان بکشد. در روز بدون دخانیات، دوست دارم از این طریق به این عادتتان لگد بزنید و توتون و تنباکو را از زندگیتان، که یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بدن خود انجام دهید، دور کنید.

همچنین بخوانید : بهترین راهکارهای ترک سیگار

همه چیز فقط به سرطان ریه ختم نمی‌شود

هنگامی‌که از مردم می‌پرسم درباره اثرات سیگار روی سلامت خود چه تصوری دارند، رایج‌ترین پاسخ آن‌ها سرطان ریه است. این احتمال وجود دارد، زیرا سرطان ریه یکی از اولین و بزرگ‌ترین یافته‌های بهداشتی مرتبط با سیگار است که می‌تواند برای سلامت شما خطرناک باشد. اما از آن زمان تا به حال، دریافتیم که خطرات ناشی از سیگار بسیار فراتر از سرطان ریه است و همه‌ی بخش‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سیگار خطر ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد:

مشخصات و قیمت انواع فشارسنج

  • بیماری قلبی
  • بیماری‌های ریوی مانند آمفیزم و COPD، که تنفس را مشکل می‌کند.
  • سکته مغزی
  • سرطان‌های دهان، گلو، مری، معده، روده بزرگ، راست روده،کلیه‌ها، مثانه، کبد، پانکراس،دهانه رحم
  • سرطان خون
  • دیابت
  • عفونت ریه مثل پنومونی
  • آنوریسم، که می‌تواندبه خونریزی کشنده منجر شود.
  • داشتن مشکلات بارداری و یا زایمان و تولد یک نوزاد نارس

این فهرست طولانی و وحشتناک است، اما برخی از مردم هنوز متوجه نیستند که با مصرف سیگار، خود را در معرض چه خطراراتی قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید: سیگار و سرطان

صرفا سیگار مد نظر نیست

برخی از افراد تصور می‌کنند که با مصرف سیگار برگ، قلیان یا جویدن تنباکو امنیت دارند، اما این انواع سیگار هم می‌تواند اعتیاد‌آور و مخرب سلامت باشد. بسیاری از مردم فکر می‌کنند تا زمانی که شما دود را به‌طور کامل تنفس نکنید، سالم هستید.

متاسفانه، نیکوتین و بسیاری از مواد شیمیایی مضر موجود در دود به‌طور مستقیم از طریق عروق خونی موجود در دهانتان، جذب جریان خون می‌شود. در واقع نیازی نیست، تمام این دود را استنشاق کنید تا آسیب ببینید. مادامی که دود از دهانتان خارج می‌شود، در معرض خطر هستید.

حتی اطرافیتان هم ایمن نیستند. مطالعات نشان داده‌اند که قرار گرفتن در معرض دود سیگار می‌تواند شما را در معرض خطر برخی از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار قرار دهد.

مشخصات و قیمت انواع دستگاه CR

مواد شیمیایی موجود در سیگار می‌تواند حتی به محصولاتی مانند فرش و پرده، به‌مرور زمان آسیب بزند؛ که دود دست سوم نامیده می‌شود و می‌تواند به کودکان و دیگر افرادی که با شخص سیگاری زندگی می‌کنند، حتی ساعت‌ها پس از مصرف سیگار، آسیب برساند.

خبر خوب اینکه:

گرچه ممکن است تصویری ناامید‌کننده برای فرد سیگاری بوجود آمده باشد، اما خبر خوب این است که بسیاری از آن‌ها قابل جبرانند. به‌عنوان مثال، خطر ابتلا به سرطان، با قطع مصرف سیگار کاهش می‌یابد.

حتی اگر در حال حاضر به سرطان ریه مبتلا هستید. هر چه زودتر سیگار کشیدن را ترک کنید، میزان خطر ابتلا در شما پایین‌تر می‌آید، اما هیچ‌وقت دیر نیست و این فقط در مورد سرطان است. در مورد تمام عوارض سلامت دیگر چه؟ آنچه برایتان اتفاق می‌افتد:

  • ضربان قلب وفشار خون، که به دلیل سیگار تحت فشار قرار داشتند، بلافاصله شروع به برگشت به حالت عادی می‌کنند.
  • در عرض چند ساعت، سطح مونوکسید کربندر خون شما شروع به کاهش می‌کند، اکسیژن رسانی به اندام‌های بدن را برای خون رسانی آسان‌تر می‌سازد.
  • ظرف چند هفته، گردش خون را بهبود می‌بخشد و تولید خلط، که به معنی سرفه و خس خس است، کمتر می‌شود.
  • سلول‌های دهان و زبانتان بازیابی می‌شوند،شما می‌توانید طعم و بوی غذاها را بهتر بفهمید.
  • چند ماه پس از ترک سیگار، متوجه خواهید شد که ریه‌های شما به‌طور چشم‌گیری بهتر کار می‌کنند. به‌راحتی نفس می‌کشید و در طی ورزش کمتر به نفس نفس می‌افتید.
  • چند سال از ترک سیگار، از شر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیگر بیماری‌های مزمن به‌طور چشمگیری خلاص می‌شوید.

ترک سیگار می‌تواند یک راه طولانی باشد، اما همان‌طور که می‌بینید، ارزشش را دارد. صادقانه بیاندیشید، غیرممکن است که سیگاری باشید و سالم بمانید! کمتر بیمار شدن، امکان بازی با بچه‌هایتان در زمین بازی، این‌که چند سال بیشتر از عمرتان را با عزیزانتان سپری می‌کنید و تمام دلایل دیگر، ارزش این سختی را دارد که سیگار کشیدن را برای داشتن یک زندگی خوب ترک کنید.


منبع: https://www.majalesalamat.com/lifestyle/the-number-one-way-to-boost-your-health-this-summer/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

تعداد صفحات : 40

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 394
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 60
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 327
  • بازدید سال : 9,756
  • بازدید کلی : 39,189